Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Companii, pregatiti-va! Consumatorii au invatat sa spuna NU

Companii, pregatiti-va! Consumatorii au invatat sa spuna NU

In cursa frenetica dupa clientii, companiile ne bombardeaza cu reclama la tot pasul. Totul este branduit, de la mijloacele de transport in comun, la cutiile cu lapte, pungile de cumparaturi si traditionalul televizor. Din nefericire pentru companii, consumatorii au invatat sa ignore mare parte din informatii.

Yankelovich, o companie de cercetare de piata, estimeaza ca un locuitor dintr-un oras mare este expus in medie la 5.000 de reclame zilnic.

Acest lucru inseamna ca ne lovim de 3-5 mesaje pe minut, in functie de cat de mult dormim, conform calculelor Forbes.


In acest "vacarm", consumatorilor le este din ce in ce mai greu sa cearna informatia care conteaza pentru ei.


Nu este surprinzator faptul ca identificarea lor cu anumite branduri a devenit din ce in ce mai greu de realizat.


Anul trecut, spre exemplu, cantitatea medie de raspunsuri la mailurile trimise de companii a scazut in SUA sub 1%.


Concluzia - comportamentul consumatorilor s-a schimbat. Explozia social media a adus review-urile de produse, brandurile si experientele altor consumatori mai aproape de public.


Deoarece consumatorii au mai multa incredere in aceste recomandari decat in mesajele publicitare, deciziile de cumparare nu mai sunt dictate de cele din urma.


Fenomenul este demonstrat de studii recente, care arata ca doar 14% dintre consumatori au incredere in mesaje publicitare, in timp ce 90% cred in review-uri.


In acest context, companiile pot actiona pe trei cai pentru a "repara" relatia cu consumatorii: "Opreste-te, Uita-te si Asculta".


Opreste-te!


Companiile trebuie sa inceteze sa trimita mesaje nepersonalizate si irelevante consumatorilor. Insa pentru a face acest lucru este nevoie de curaj.


Directorii de marketing se afla sub o presiune continua de a arata rezultate, asa ca ideea diminuarii comunicarii suna periculoasa.


Dar nu ajuta sa-ti impusti clientul la foc automat. Dupa o vreme, acestia vor invata sa blocheze "zgomotul" sau vor opta sa stopeze orice comunicare de marketing.


Se stie ca unele companii primesc saptamanal mii de cereri de dezabonare, ceea ce inseamna ca acest model de comunicare nu poate fi sustenabil.


Uita-te!


Cauta informatii despre consumatorii tai care sa te ajute in identificarea microsegmentelor de interes comun.


Acest lucru joaca un rol esential in dezvoltarea de produse si servicii relevante. Foloseste informatiile pentru a-i cunoaste mai bine interesele si preferintele consumatorului si pentru a face recomandari mai targetate.


Cunoasterea nevoilor consumatorilor le permite companiilor sa comunice la nivel emotional, creand empatie intre brand si piata.


Companiile care fac acest lucru reusesc sa construiasca relatii pe termen lung cu clientii.


Chiar daca pare un cliseu, realitatea arata ca managerii tind sa se adreseze consumatorilor in functie de propriile lor experiente, lucru afirmat de 23% dintre respondenti.


Asculta!


Companiile trebuie sa invete sa-si asculte consumatorii si sa profite de orice ocazie pentru a obtine informatii de la acestea.


Studiile arata ca 64% dintre consumatorii au renuntat la anumiti furnizori de servicii anul trecut doar din cauza relatiei companiei cu clientii.


Companiile trebuie sa se pregateasca pentru o lume in care clientii lor aleg sa nu primeasca deloc mesaje.


In urmatorii 5-10 ani, pe masura ce legislatia devine din ce in ce mai restrictiva, acest lucru va intra in normalitate.


Doar companiile care stiu cu adevarat sa aduca valoare adaugata si relevanta consumatorilor se vor mai putea lauda ca au un canal de comunicare cu piata.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1086 ori