Nemultumirile clientilor ajung mai usor la urechile bancilor

Vineri, 28 Martie 2008, ora 01:02
971 citiri
Nemultumirile clientilor ajung mai usor la urechile bancilor

Majorarea dobanzilor la credite, impunerea unor comisioane care nu existau in contract la data incheierii acestuia sau lipsa notificarii unor modificari sunt cele mai frecvente probleme reclamate de clientii bancilor din Romania.

Nemultumirile si-ar putea gasi o rezolvare

mai simpla, in viitorul apropiat, odata cu inceperea activi­tatii mediatorului

bancar ­(om­budsman).

 

Pastrand ritmul de dezvoltare a retailului

bancar, numarul celor nemultumiti de serviciile institutiilor de credit a

crescut de la an la an. Numai de la inceputul acestui an, Autoritatea Nationala

pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a inregistrat peste 200 de reclamatii a

serviciilor bancare, potrivit datelor oferite de institutie. "Numarul

celor care reclama bancile a crescut in timp, odata cu dezvoltarea clientelei

si a avansului in­re­gistrat de numarul de tran­actii pe care aceasta le

efectueaza", ne-a spus Radu Gratian Ghetea, presedintele Asociatiei Romane

a Bancilor (ARB).

 

Totusi, Ghetea apreciaza ca ponderea

plangerilor facute de clienti in totalul operatiunilor bancare s-a redus si se

situeaza la un nivel nesemnificativ. De cele mai multe ori, consumatorii

bancari reclama lipsa de transparenta a ofiterilor de credite, de cresterea

surprinzatoare a dobanzilor la credite sau a comisioanelor.

 

De cealalta parte, presedintele ARB sustine

ca 90% din reclamatii nu sunt fondate, din lipsa educatiei bancare. "Am

constatat ca foarte multe dintre reclamatii, peste 90% din totalul lor, nu sunt

intemeiate. Se observa o foarte mare neatentie din partea clientului cand

semneaza contractele. Asta nu inseamna insa ca nu sunt si situatii in care

clientii au dreptate", spune Ghetea.

 

Numarul reclamatiilor nu se va reduce

semnificativ

 

Nemultumirile clientilor sunt amplificate

si de faptul ca, practic, nu exista nicio institutie specializata care sa le

apere interesele. Ghetea spune ca infiintarea Mediatorului Bancar, asteptata la

finele acestui an, va constitui cheia solutionarii divergentelor intre client

si institutia de credit. "In primul rand, consumatorul va avea

posibilitatea sa apeleze gratuit serviciile Mediatorului Bancar, inainte de a

se adresa justitiei", a explicat Ghetea.

 

Astfel, ombudsman va da verdicte, stabilind

daca, in cazul unei neintelegeri, clientul sau banca are dreptate. Totusi,

presedintele ARB spune ca, desi reclamatiile isi vor gasi o solutionare mult

mai rapida, numarul acestora nu se va reduce foarte mult.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...