Pornind de la un articol foarte interesant blogul sau l-am contactat pe Alexandru Cernatescu, CEO si co-fondator al uneia dintre cele mai mari agentii de digital din Romania pentru o serie de intrebari referitoare la anul care vine in online, digital si tehnologie.
Realitate virtuala? Ce va inseamna pentru utilizatori?
Parerea mea este ca realitatea virtuala a inceput sa conteze cu adevarat in momentul in care Facebook a cumparat Oculus Rift. Practic, in acel moment am realizat ca directia este una foarte clara.
Pe scurt, pentru consumatori realitatea virtuala inseamna mai noi feluri de a experimenta "informatiile digitale", de la jocuri, filme, social media pana la realitatea augumentata, educatie si training-uri de diferite naturi.
Gamification? La fel, ce inseamna?
Gamification inseamna utilizarea elementelor de gaming pentru a determina utilizatorii sa faca anumite actiuni.
Cel mai bun exemplu este diferenta dintre "hai sa alergam pana la usa" si "hai sa vedem cine ajunge primul pana la usa" sau "hai sa ne intrecem pana la usa".
Pentru utilizatori poate insemna de la banalele sisteme de loyalty si achzitionare puncte virtuale pana la nivele complexe de recompensare a interactiunii virtuale cu brandurile.
Mai multe pe acest subiect, dar si despre alte cateva directii "din viitor" puteti afla din discursul lui Alex Cernatescu de la Webit, iar articolul poate fi citit aici: http://alexcernatescu.com/2014-concluzii-de-sfarsit-de-an