Directorul general executiv al OMV Petrom, Mariana Gheorghe, se situeaza pe primul loc in topul celor mai mediatizati directori generali executivi in perioada ianuarie - martie 2013, urmata de bancherii Radu Ghetea si Steven van Groningen, potrivit unei cercetari realizate de MediaTrust.
Cota prezentei fiecarui CEO in top este de 16% pentru Mariana Gheorghe, 13% pentru Radu Ghetea si de 10% pentru Steven van Groningen.
Mariana Gheorghe se afla pe primul loc in topul celor mai mediatizati CEO cu 58 de aparitii in publicatiile monitorizate de MediaTrust. Articolele in care aceasta a fost citata au avut ca subiect situatia incerta a Arpechim, precum si profitul record inregistrat de Petrom in 2012. Mediatizarea Marianei Gheorghe s-a datorat si nominalizarii acesteia in cadrul premiilor Business Review.
Presedintele Asociatiei Romane a Bancilor si presedinte al CEC Bank, Radu Ghetea, a avut 47 de mentiuni, in articole ce au avut ca subiect sistemul bancar din Romania, cresterea finantarilor CEC Bank. De asemenea, Radu Ghetea a fost nominalizat 'Bancherul Anului 2012' de catre revista Piata Financiara.
Presedintele Consiliului Investitorilor Straini si al Raiffeisen Romania, Steven van Groningen, este mentionat in 39 de articole cu privire la activitatea bancii pe care o conduce, precum si achizitionarea portofoliului de retail al Citi Romania, dar si despre situatia sectorului bancar.
A crescut numarul aparitiilor in media caracterizate printr-un ton negativ
In ceea ce priveste tonul informatiilor analizate, in ianuarie - martie 2013, se observa o crestere a tonului negativ, mai multi CEO, printre care Mariana Gheorghe, Jerome Olive si Mihai Tecau, au inregistrat aparitii negative.
In clasamentul celor mai mediatizati CEO urmeaza, dupa primele trei pozitii, Horia Ciorcila (Banca Transilvania), Philippe Lhotte (BRD), Alin Bucsa (Astra Asigurari), Thomas Spurny (BCR), Stefanos Theocharopoulos (Romtelecom), Brent Valmar (Porsche), Mariana Diaconescu (Asirom), Ianki Berroeta (Vodafone), Jerome Olive (Automobile Dacia), Jean-Francois Fallacher (Orange), Mihai Tecau (Omniasig), Kinga Daradics (Mol).
Valoarea echivalenta de publicitate este unul dintre indicii MediaTrust care reflecta acuratetea informatiilor analizate. Valoarea este direct proportionala cu spatiul acordat unui articol despre o companie/persoana intr-o publicatie anume si pretul publicitatii in publicatia respectiva. La acest capitol, primele trei pozitii sunt ocupate de Marian Gheorghe, Steven van Groningen si Radu Ghetea.