Piata media din Romania va inregistra in 2014 prima crestere dupa cinci ani de declin - STUDIU

Marti, 23 Septembrie 2014, ora 16:21
1744 citiri
Piata media din Romania va inregistra in 2014 prima crestere dupa cinci ani de declin - STUDIU
solteiricecrista.blogspot.com

Piata locala de publicitate va creste cu 2,8% pana la sfarsitul anului 2014, ajungand la 394 de milioane de dolari, evolutia fiind in principal o consecinta a expansiunii mediului digital (+12%), potrivit estimarilor Zenith Romania.

Potrivit Zenith Romania, este de asteptat ca, pana la sfarsitul acestui an, totalul investitiilor din media sa ajunga la suma de 394 de milioane de dolari, transmite Mediafax.

Publicitatea pe dispozitivele mobile (incluzand display, classified, search si in-app ads livrate pe smartphone-uri si tablete) este de departe segmentul cu cea mai rapida evolutie, sustinuta atat de cresterea penetrarii acestor dispozitive si dinamica lor tehnologica, cat si de introducerea unor noi formate, ce le permit clientilor de publicitate sa angajeze utilizatorii in mod creativ.

Pe de alta parte, cu toate ca inregistreaza cea mai mare crestere (+30%), segmentul mobile atinge o pondere in continuare redusa (5% din totalul investitiilor digitale). Zenith Romania preconizeaza ca la sfarsitul anului viitor acest segment va ajunge la 6 - 6,5% din publicitatea online, "pe masura ce dispozitivele mobile vor prolifera si se vor diversifica".

Televiziunea ramane mediul care atrage cea mai mare parte a investitiilor in publicitate (63,9%), fiind urmata de digital (13,7%), outdoor (10,1%), radio (5,8%), reviste (3,5%), ziare (2,6%) si cinema (0,4%).

La nivel de macro-categorii, produsele alimentare (16,1%), medicamentele & produsele pentru sanatate (14,3%), FMCG - non alimentare (produse de uz casnic, produse de igiena personala) (11,5%) si retail - inclusiv comertul online (10,1%) acopera jumatate din totalul investitiilor media. In acest clasament urmeaza domeniul telecomunicatii (9,9%), media si divertisment (4,9%), servicii financiare si de asigurari (4,2%), bauturi alcoolice (4,1%), automobile (3,2%), cosmetice (3,2%), turism (0,5%) si produse de lux (0,4%).

Pe de alta parte, potrivit Zenith Romania, la nivel global, digitalul contribuie la cresterea cu 5 - 6% a consumului de publicitate.

Astfel, dezvoltarea accelerata a tehnicii digitale va ridica piata globala de publicitate cu 5,3% in 2014, de la 3,9% in 2013. Investitiile media la nivel global vor atinge 523 miliarde de dolari in cursul acestui an.

Publicitatea online este mediul cu cea mai rapida evolutie (+ 17,1% in acest an). Noua tehnologie aduce o imbunatatire a mai multor arii din sfera publicitatii online. Formate de publicitate imbunatatite fac display-ul mult mai atragator si interactiv pentru consumator. In acelasi timp, programmatic buying-ul evolueaza spre targetarea mai sofisticata si mai eficienta a audientei. Zenith estimeaza ca display-ul va continua sa creasca si in urmatorii doi ani, cu o rata anuala chiar mai mare decat cea inregistrata pana in 2013 (15,8% intre 2014 si 2016 fata de 12,3% intre 2010 si 2013).

Zenith Romania, parte a retelei internationale Zenith Optimedia, este una dintre cele mai importante agentii de comunicare din Romania.

Cum obții o întâlnire cu bărbatul de 1.500 de miliarde de dolari: Ai nevoie de o idee și un om
Cum obții o întâlnire cu bărbatul de 1.500 de miliarde de dolari: Ai nevoie de o idee și un om
Marii bogătași și finanțatori de la New York, Londra sau Hong Kong tânjesc chiar pentru o întâlnire de doar 10 minute cu unul dintre cei mai căutați bărbați din Orientul Mijlociu....
Qualcomm, acuzată că a manipulat rezultatele platformei X Plus
Qualcomm, acuzată că a manipulat rezultatele platformei X Plus
Qualcomm a anunțat recent lansarea noii platforme Snapdragon X Plus, destinată laptopurilor, promițând performanțe remarcabile, durată extinsă de viață a bateriei și capacități avansate...
#piata media Romania, #crestere piata media , #Televiziune