Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Televiziunea, iubita de consumatorii media in 2010

Televiziunea, iubita de consumatorii media in 2010

Televiziunea si radioul vor ramane preferatele publicului, ziarele se vor muta online si vor cere bani pentru continut, iar 3D-ul in sufragerie mai are de asteptat, potrivit unui studiu despre tendintele media in 2010.

Din cauza - sau datorita, cum vreti s-o luati - recesiunii globale si a digitalizarii, raportul de forte dintre marile companii din industria media se schimba, ivindu-se perspective pentru noi sectoare de activitate in domeniu, se arata in studiul realizat de grupul specializat in tehnologie, media si telecomunicatii (TMT) din cadrul companiei de consultanta Deloitte, remis Ziare.com.

"Aflate sub presiunea schimbarilor rapide si a competitiei crescande, companiile de media nu-si pot permite sa fie prinse pe picior gresit de noile tendinte si pretentii de consum", spune Ahmed Hassan, partener si lider TMT in cadrul Deloitte Balcani.

Potrivit analistilor Deloitte, si industria media din Romania va traversa un proces de restructurare. De altfel, acest lucru s-a observat deja prin inchiderea mai multor ziare, reviste sau agentii de presa (Ziua, Gardianul, NewsIn etc).

"Implementarea noilor tehnologii si adaptarea la asteptarile consumatorilor,
care sunt in permanenta schimbare, se vor dovedi conditii vitale pentru orice strategie de afaceri. Cu toate acestea, calitatea continutului si reputatia asociata cu un nivel ridicat de profesionalism raman principalele criterii de diferentiere", sustine Andreea Zoescu, Audit Manager in cadrul Deloitte Romania.

Care vor fi cele mai importante tendinte media ale acestui an? Iata ce au descoperit analistii Deloitte, dupa ce au discutat cu 7.000 de parteneri, analisti financiari, analisti specializati in domeniul media si diverse organizatii de profil:

Programele de televiziune si de radio isi mentin suprematia

In 2010, continutul video si audio va fi consumat in baza programelor stabilite de institutiile media de profil, peste 90% din continutul televizat si peste 80% din cel audio fiind accesat prin intermediul canalelor traditionale.

De altfel, consumul de astfel de produse s-ar putea majora in acest an, atat in ceea ce priveste continutul, cat si in privinta dispozitivelor pentru accesarea continutului, cum ar fi aparatele T si sisteme high-definition (HD), vanzarea celor din urma fiind in continua crestere.

Publicitatea online se dezvolta

Potrivit estimarilor, publicitatea online isi va majora ponderea in industria de profil de la aproximativ 10% in 2009, la 15% la sfarsitul lui 2011.

Cele mai vulnerabile piete traditionale de publicitate, in fata celei mai noi, online, sunt revistele si ziarele, urmate de radio si segmentul outdoor. In schimb, televiziunea rezista cu stoicism noului val de schimbare.

Dispozitivele eReader si cartile electronice schimba modul in care citim


In acest an, vanzarile de dispozitive eReader sunt estimate sa ajunga la cinci milioane de unitati pe plan global. De asemenea, vanzarile de carti electronice ar putea ajunge la 100 de milioane de exemplare, acestea putand fi citite si cu alte aparate (calculatoare personale, netbook-uri, telefoane inteligente etc).

In schimb, pentru edituri, dar si pentru scriitori, acest lucru nu este neaparat o veste buna, avand in vedere ca nu mai este nevoie de tipar, iar pretul de vanzare per exemplar scade considerabil. Astfel, se observa nevoia unui nou model de business si de distributie a veniturilor.

Industria de print contraataca prin optiuni de plata online

Iscata in 2009, dezbaterea privind accesul la continutul online contra cost va continua si in acest an, insa exista sanse destul de mici de concretizare.

Exista posibilitatea ca unele initiative online contra cost sa obtina un succes important, dar ele se vor dovedi, de fapt, exceptia care va confirma regula, se arata in studiu. Pe scurt, veniturile aferente activitatii online vor proveni in continuare din publicitate. Utilizatorii online ar putea fi dispusi sa plateasca, dar numai pentru un continut suficient de bun.

TV si Internet la un loc?

Convergenta marilor platforme de distributie media reprezentate de Internet si televiziune se va intensifica in 2010, principalul castigator fiind piata de publicitate. In acest an, publicitatea difuzata la televizor este estimata la 180 de miliarde de dolari, la nivel global, iar cea online ar putea ajunge la 63 de miliarde de dolari. Potrivit studiilor, utilizarea combinata a celor doua canale ar putea genera cu 47% mai mult interes pentru un brand, decat daca ar fi folosite in mod separat.

Serviciile muzicale castiga adepti

Difuzarea muzicii pe suport CD nu mai reprezinta, de cativa ani, un segment in crestere. Drept rezultat, serviciile muzicale premium pe baza de abonament au devenit alternativa complementara.

Pentru prima data, in 2010, numarul abonatilor la acest tip de servicii - fara a lua in calcul persoanele care doar se inregistreaza - este estimat sa depaseasca zece milioane.

Televiziunea 3D inca nu e gata pentru publicul larg

Dupa succesul cinematografiei 3D de anul trecut, inceputul de an a venit cu o serie de lansari si anunturi legate de televizoare si posturi de televiziune 3D.

Desi potentialul este imens, acesta nu se concretiza in 2010, vanzarile in domeniu fiind neglijabile.

Una dintre probleme o reprezinta lipsa unui standard TV 3D unic, dar si lipsa unei definitii a televiziunii 3D, lucru ce determina confuzie in randul consumatorilor.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1676 ori
Citeste mai multe despreteleviziune consumatori media radio ziare