Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Tirajele ziarelor romanesti, in scadere. Care sunt cele mai citite publicatii

Tirajele ziarelor romanesti, in scadere. Care sunt cele mai citite publicatii


Tirajele ziarelor romanesti au continuat sa scada in perioada ianuarie-martie 2012 - un trend descendent raportat de aproape doi ani -, cifrele de vanzare fiind mai mici decat in perioada similara din 2011.

Potrivit datelor furnizate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada ianuarie - martie 2012, presa cotidiana centrala, mai ales cea quality, a inregistrat scaderi ale vanzarilor.

Romania Libera, cel mai vandut ziar quality

Pozitia de lider in categoria quality este detinuta de cotidianul Romania libera, editat de Media Gamma Publishers. Romania libera a avut, in medie, vanzari pe aparitie de 33.560 de exemplare in ianuarie anul acesta, in scadere fata de perioada similara a anului trecut, cand inregistra 40.947 de exemplare vandute, de 31.278 de copii in februarie (41.734 in februarie 2011) si de 31.301 exemplare in martie (41.355 in martie 2011).

In topul ziarelor quality urmeaza Adevarul, editat de Adevarul Holding. Astfel, Adevarul a inregistrat in luna ianuarie 2012 o medie de vanzari de 23.087 de exemplare, in scadere comparativ cu luna ianuarie 2011, cand inregistra o medie de vanzari de 42.640 de copii. In luna februarie, media de vanzari a cotidianului Adevarul a fost de 21.776 de exemplare, in scadere fata de aceeasi luna a anului 2011, cand afisa o medie de vanzari de 48.584 de copii. In luna martie a acestui an, media de vanzari a cotidianului Adevarul a fost de 23.884 de copii, comparativ cu 43.441 de copii reprezentand media de vanzari in martie 2011.

Jurnalul National, editat de trustul Intact, a avut, in ianuarie anul acesta, o medie de vanzari pe aparitie de 18.884 de exemplare (42.250 in ianuarie 2011), pentru ca in luna urmatoare, media de vanzari sa creasca la 20.377 de exemplare (45.031 in februarie 2011). Cresterea nu a continuat si in martie. In ultima luna a primului trimestru din 2012, Jurnalul National a inregistrat o medie de vanzari pe aparitie de 17.319 exemplare (34.109 in martie 2011).

In top urmeaza cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul Zilei si Capital. Astfel, pentru luna ianuarie, Evenimentul zilei a avut o medie de vanzari pe aparitie de 14.692 de exemplare (17.152 in ianuarie 2011), in februarie - 14.852 de exemplare (16.563 in februarie 2011), iar in martie - 15.161 de exemplare (17.377 in martie 2011).

Gazeta Sporturilor, cel mai vandut cotidian sportiv

In ceea ce priveste cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editata de Convergent Media (parte a Grupului Intact), se incadreaza in trendul general, cu o medie de vanzari pentru luna ianuarie de 28.760 de exemplare (40.769 in ianuarie 2011), cu o medie de 33.336 de exemplare in februarie (38.910 in februarie 2011) si de 32.578 de exemplare in martie (41.056 in martie 2011).

Pe acelasi segment, Pro Sport a avut, in ianuarie, o medie de vanzari de 21.062 de copii (23.574 in ianuarie 2011), pentru ca in februarie cotidianul sportiv sa inregistreze o medie de vanzari de 19.352 de exemplare (23.898 in februarie 2011), iar in martie sa creasca la 20.412 exemplare (24.177 in martie 2011).

Click, cel mai vandut tabloid

In categoria tabloidelor, Click!, editat de Adevarul Holding, este lider de vanzari si a raportat, in ianuarie, o medie de 147.624 de exemplare (192.934 in ianuarie 2011), in februarie, de 104.856 de exemplare (190.644 in februarie 2011) si in martie, de 141.494 de exemplare (184.952 in martie 2011).

Pe pozitia a doua in topul vanzarilor pe piata tabloidelor si a cotidianelor in general se situeaza Libertatea, publicatie editata de trustul Ringier Romania, care a scazut comparativ cu perioada similara a anului 2011: o medie de 87.326 de exemplare pe aparitie in ianuarie (114.179 in ianuarie 2011), de 99.568 de exemplare in februarie (121.257 in februarie 2011) si de 96.536 de exemplare in martie (116.914 in martie 2011).

Tabloidul CanCan a raportat, in ianuarie 2012, o medie de vanzari de 28.664 de exemplare (44.547 in ianuarie 2011), cu o crestere la 30.587 de exemplare in februarie (42.745 in februarie 2011) si cu o noua scadere pana la 28.959 de exemplare vandute pe aparitie in luna martie (41.856 in martie 2011).

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 2203 ori