Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Tirajul editiei de weekend a tabloidului The Sun a scazut cu 30% in patru luni

Tirajul editiei de weekend a tabloidului The Sun a scazut cu 30% in patru luni


Tirajul tabloidului de weekend britanic The Sun on Sunday a ajuns la 2,3 milioane de exemplare, scazand cu un milion de exemplare in mai putin de patru luni de la lansarea publicatiei, in februarie, potrivit huffingtonpost.com.

The Sun on Sunday este succesorul "defunctului" News of the World - tabloidul de weekend din portofoliul News International, filiala britanica a News Corporation - care a fost inchis in iulie 2011, in urma scandalului privind interceptari telefonice ilegale in care a fost implicat grupul media detinut de magnatul Rupert Murdoch.

Publicatia The Sun on Sunday, editia de duminica a tabloidului The Sun, a fost lansata la sfarsitul lunii februarie, aparitia pe piata a noului saptamanal fiind supervizata direct de magnatul Rupert Murdoch.

Acum, insa, "copilul" lui Rupert Murdoch are probleme, scrie huffingtonpost.com, citand informatii furnizate de The New York Times.

Potrivit publicatiei, tirajul The Sun on Sunday a scazut cu circa un milion de exemplare de la primul numar, lansat in februarie, de la 3,2 milioane la 2,3 milioane de exemplare, in prezent.

Prin comparatie, cand a fost inchis, News of the World vindea cate 2,7 milioane de copii in fiecare saptamana.

Totusi, chiar si in aceste conditii, The Sun on Sunday continua sa fie cea mai vanduta publicatie de duminica din Marea Britanie.

Anuntul lansarii tabloidului The Sun on Sunday a fost facut in contextul in care cinci angajati ai tabloidului The Sun au fost arestati, pe 11 februarie, in Marea Britanie, in cadrul unei anchete privind mita data politiei si unor membri ai administratiei, pe fondul scandalului interceptarilor telefonice ilegale.

Intr-un e-mail transmis angajatilor The Sun in luna februarie, Tom Mockridge, directorul executiv al News International, care editeaza The Sun, a spus ca Rupert Murdoch va supraveghea personal aparitia pe piata a noului titlu - The Sun on Sunday. "Dupa cum stiti, este clara hotararea News Corporation de a rezolva problemele din trecut si vrem sa schimbam fundamental modul in care ne desfasuram activitatea", a spus atunci Tom Mockridge.

News Corporation si News International sunt in mijlocul unui scandal privind interceptari telefonice ilegale, care a inceput in Marea Britanie, dar se pare ca are ramificatii si in Statele Unite ale Americii.

Potrivit politiei britanice, publicatia News of the World, detinuta de grupul media, ar fi interceptat convorbirile a circa 4.000 de oameni, intre care familiile unor adolescenti asasinati. Aceste dezvaluiri au ridicat intreaga clasa politica din Marea Britanie impotriva lui Rupert Murdoch.

Inchiderea publicatiei News of the World (NOTW), cu o istorie de 168 de ani, in care a reusit sa ajunga printre cele mai populare titluri din Marea Britanie, nu a pus capat scandalului interceptarilor telefonice ilegale.

Cazul interceptarilor, care dateaza de la inceputul anilor 2000, a fost deja marcat de arestarea mai multor jurnalisti, retinerea unui corespondent la Casa Regala si a unui detectiv privat, si de mai multe demisii, intre care cea a lui Andy Coulson, directorul de comunicare al lui David Cameron, care a fost editor la NOTW. In ultimele luni, politia britanica a operat mai multe arestari, printre acestea numarandu-se Coulson, dar si Rebekah Brooks, fosta directoare a News International - divizia britanica a News Corp. - si fost redactor-sef al NOTW, insa cei mai multi au fost eliberati pe cautiune.

Se stie ca telefoanele a sute, chiar mii de personalitati - membri ai familiei regale, politicieni, vedete de cinema si sportive - au fost ascultate de jurnalisti.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 947 ori