Ziarele au incheiat 2009 cu un trend descendent; tabloidele au ramas lideri de vanzari

Vineri, 05 Martie 2010, ora 12:14
1526 citiri
Ziarele au incheiat 2009 cu un trend descendent; tabloidele au ramas lideri de vanzari

Ziarele romanesti au continuat, in octombrie-decembrie 2009, trendul descendent raportat pe tot parcursul anului, cu cifre de vanzari mai mici de la o luna la alta, tabloidul Click fiind lider in topul vanzarilor, urmat de ziarul generalist Adevarul si de un alt tabloid, respectiv Libertatea. 

Potrivit datelor furnizate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada octombrie - decembrie 2009, presa cotidiana centrala - mai ales ziarele de calitate - a inregistrat, in ansamblu, scaderi ale tirajului vandut, precizeaza Mediafax.

Trendul este, insa, inversat pe alocuri de cotidiane precum Adevarul (quality) si Romania Libera (quality).

Pozitia de lider in categoria ziarelor quality a fost adjudecata, la sfarsitul lui 2009, de cotidianul Adevarul, editat de Adevarul Holding, cu o medie de vanzari pentru ultimele trei luni ale anului de 136.095 (61.825 de exemplare in aceeasi perioada a lui 2008).

Astfel, in octombrie, Adevarul a avut o medie de vanzari de 115.140 de exemplare, a crescut la 134.393 in noiembrie, pentru ca in decembrie sa raporteze 158.752 de exemplare vandute, in medie.

Pe pozitia a doua in clasament se situeaza cotidianul Jurnalul National, editat de trustul Intact.

Publicatia a inregistrat 58.281de exemplare pentru luna octombrie, cu o crestere pentru urmatoarele doua luni - 66.019 de exemplare in noiembrie si 65.473 de exemplare vandute in decembrie 2009.

In top urmeaza cotidianul Romania Libera, editat de Societatea "R", care a raportat, conform trendului de pe piata, scaderi ale vanzarilor.

Astfel, cotidianul a avut, in octombrie, o medie de vanzari pe aparitie de 42.576 de exemplare, pentru ca in noiembrie sa raporteze 42.495 de exemplare vandute pe aparitie.

In ultima luna a anului, Romania Libera a avut o medie de vanzari pe aparitie de 42.529 de exemplare.

Evenimentul zilei, cotidian editat, in perioada octombrie - decembrie 2009, de Ringier Romania, a raportat o medie de vanzari de 32.134 de exemplare pentru luna octombrie, cu o scadere usoara pana la 32.093 de exemplare in luna noiembrie si o crestere pana la 32.667 pentru decembrie.

In clasament urmeaza cotidianul Gandul, editat de PubliMedia International, care a raportat o medie de vanzari de 14.426 de exemplare pentru perioada octombrie - decembrie 2009, in scadere comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cand media de vanzari pe aparitie a fost de 19.774 de exemplare.

Pe segmentul publicatiilor sportive, Gazeta Sporturilor, editata de Intact, a raportat cifre in scadere pentru perioada octombrie - noiembrie, cu 60.213 exemplare in octombrie si cu scaderi semnificative in urmatoarele doua luni, ajungand la 53.989 de exemplare in noiembrie si 42.759 - in decembrie.

Pe acelasi segment, cotidianul Pro Sport a avut, in octombrie, o medie de vanzari de 49.056 de copii, pentru ca in noiembrie cotidianul sportiv sa inregistreze o medie de vanzari de 47.117 de exemplare, iar in decembrie, de 37.262 de exemplare.

In ceea ce priveste tabloidele, Click, editat de Adevarul Holding, a devenit lider al vanzarilor pe sfarsitul anului, atat pe segmentul sau de piata, cat si la nivel general.

Astfel, Click a afisat cifre de vanzari importante: 251.179 de exemplare in octombrie, 251.810 de exemplare in noiembrie si 200.637 de exemplare in decembrie 2009.

Tabloidul Libertatea, editat de Ringier Romania, a raportat, pentru perioada octombrie - decembrie 2009, cifre in scadere comparativ cu aceeasi perioada a anului 2008.

Astfel, media de vanzari pe aparitie in ultimele trei luni ale lui 2008 a fost de 234.873 de exemplare pe aparitie, pentru ca la sfarsitul lui 2009, Libertatea sa afiseze o medie de vanzari pe aparitie de 164.383 de exemplare (172.683 de exemplare vandute in octombrie, 166.925 in noiembrie si 153.775 in decembrie).

O situatie similara a inregistrat tabloidul CanCan, care a afisat, in octombrie, o medie de vanzari pe aparitie de 91.796 de exemplare, 77.544 de exemplare in noiembrie si 60.883 de exemplare in ultima luna a anului 2009.

La capitolul publicatii financiare, cotidianul Ziarul Financiar nu a afisat, la sfarsitul anului trecut, oscilatii semnificative comparativ cu anul 2008: 16.047 de exemplare in octombrie, 15.843 de exemplare in noiembrie si 15.893 de exemplare in decembrie 2009.

La sfarsitul lui 2009 - inceputul lui 2010, trei cotidiane centrale - Cotidianul, Ziua si Gardianul - au fost inchise ca urmare a crizei financiare, care a dus, conform cifrelor, la scaderi ale vanzarilor si audientei ziarelor tiparite.

 

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...
#tabloide, #vanzari, #ziare, # publicatii , #Ziare