Metroul bucurestean se innoieste cu 120 milioane de euro. Cum arata garniturile produse in Spania FOTO

Marti, 06 August 2013, ora 13:01
3611 citiri
Metroul bucurestean se innoieste cu 120 milioane de euro. Cum arata garniturile produse in Spania FOTO

Peste o luna, Metrorex Bucuresti va primi prima garnitura din cele 16 care vor circula in subteranul Capitalei, incepand cu 2014, in urma unei investitii de peste 100 de milioane de euro.

"Primul tren va fi livrat in luna septembrie a acestui an, urmand ca dupa efectuarea omologarii si probelor de anduranta (20.000 km), receptia si utilizarea pentru serviciul comercial sa inceapa in a doua jumatate a lunii ianuarie 2014", arata reprezentantii Metrorex.

Din cele 16 metrouri pe care Metrorex a platit 120 de milioane de euro, doar patru sunt aduse din Spania, restul fiind montate la uzina Atelierul CFR Grivita.

Achizitia celor 16 trenuri de metrou este prevazuta in Acordul de finantare pentru modernizarea metroului din Bucuresti, semnat cu Banca Europeana de Investitii in toamna anului 2009, arata Agerpres.

Designul garniturilor de metrou va fi similar cu cel pe care il au metrourile produse de compania spaniola Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles.

Vagon de metrou produs de spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles

Banii pentru noile trenuri sunt asigurati atat din credite BEI, cat si de la bugetul de stat. Aceasta este prima etapa a proiectului, in viitor urmand a se achizitiona alte 21 trenuri noi de metrou, ce vor circula pe Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei - Eroilor.

Vagon de metrou produs de spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles

Vagon de metrou produs de spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles

Compania spaniola Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles - CAF a adjudecat de la Metrorex, in toamna anului 2011, in dauna firmei Bombardier, un contract pentru construirea a 16 trenuri de metrou, formate din cate 6 vagoane fiecare, valoarea contractului fiind de 97 de milioane de euro, fara TVA.

Vagon de metrou produs de spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles

Primele patru garnituri vor fi asamblate in Spania si vor fi livrate Metrorex incepand din septmebrie. "Urmatoarele 12 garnituri vor fi asamblate la noi, in baza contractului pe care l-am semnat acum cu firma CAF. Lucrarile de asamblare a primei garnituri de la Atelierele Grivita vor incepe spre finele acestui an", a declarat Dan Baiasu, director tehnic al companiei.

Proiecte noi si proiecte abandonate

Metrorex continua lucrarile la Magistrala 5, care va face legaturile in sectiunea Raul Doamnei - Opera (Hasdeu), dar a abandonat contractul pentru Otopeni, desi Guvernul a platit aproape un sfert din valoarea acestuia.

Metrorex a atribuit un contract de 69 milioane lei (15,5 milioane euro) fara TVA asocierii Astaldi - FCC - Delta ACM - AB Construct pentru lucrari suplimentare la un tronson al Magistralei 5 Drumul Taberei - Pantelimon.

Contractul vizeaza lucrari de deviere a retelelor edilitare aferente Magistralei 5, sectiunea Raul Doamnei - Opera (Hasdeu), conform cerintelor precizate in caietul de sarcini, se arata in anuntul de atribuire al Metrorex.

Lucrarile au fost adjudecate la 28 iunie prin negociere fara anunt de participare, pentru pretul cel mai scazut, fiind estimate initial la 75 milioane lei fara TVA.

Pe de alta parte, un alt proiect de interes public, "Metroul Otopeni", a fost abandonat.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a renuntat la proiectul "Metrou Otopeni", care ar fi trebuit sa lege reteaua existent cu aeroportul Otopeni, spunand ca investitia de 215 milioane de euro, fara TVA, este uriasa si ca nu "este justificata de traficul existent".

Guvernul a incheiat deja un contract 66 de milioane de euro pentru a primi consultanta pentru constructia magistralei spre Otopeni. Contractul pentru executia tronsonului Raul Doamnei-Eroilor al Magistralei 5 de metrou fusese semnat de Metrorex cu un consortiu condus de compania italiana Astaldi, termenul prevazut la vremea respectiva pentru deschiderea tronsonului fiind 2014.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#metrou nou, #contract Metrorex, #metrou Spania , #Investitii