Metro castiga mai mult in strainatate decat in Germania

Joi, 12 Ianuarie 2006, ora 14:04
967 citiri

Gigantul comercial german, cu sediul in Dusseldorf, si-a prezentat astazi bilantul financiar al anului 2005. Potrivit acestuia, cifra de afaceri totala a concernului a crescut cu 4,2 procente, ajungand la 55,7 miliarde de euro. In vreme ce magazinele din afara Germaniei au anuntat un plus al balantei comerciale de 10, 5 la suta, in interiorul Republicii Federale, cifra de afaceri a scazut cu 2,2 procente. Succesul international al Metro este sprijinit si de expansiunea continua: numai in anul 2005 au fost deschise 25 de magazine, in tari precum Romania, Polonia, Spania, Grecia dar si in China si Vietnam.

Din gigantul german fac parte, pe langa magazinele en-gros Metro si lanturile specializate in produse electronice si electrocasnice Saturn si Media Markt, ca si supermakt-urile Real si Extra, dar si galeriiel Kaufhof, prezente cu preponderenta in Germania.

Ca orice companie de succes, Metro a vrut sa renunte in 2005 la mai putin profitabilul lant de magazine Praktiker. Dupa o tentativa de preluare nereusita de catre o forma britanica, actiunile Praktiker au fost cotate la bursa incepand cu luna noiembrie

Bloombiz.ro