Retailerii mai vechi intrati pe piata pot ajunge la o marja de profitabilitate de 4% din pretul produsului. Pana in 2012, piata de retail va inregistra un numar de 140 de hipermarketuri.
Batalia continua si in acest an pe sectorul
retailerilor. Orasele de provincie au devenit principalele tinte pentru
deschiderea de noi magazine.
Auchan va deschide in acest an doua
hipermarketuri, unul in Bucuresti, in zona Militari, si unul in Suceava, pentru
care va aloca circa 80 de milioane de euro, iar pentru 2009 vizeaza extinderea
retelei cu alte opt unitati. Investitia se ridica la 30-40 de milioane euro pe
unitate.
Reprezentantii companiei de retail au spus
ca vor sa deschida alte opt hipermarketuri in tara, fara a preciza insa orasele
vizate. Compania este prezenta in Romania din anul 2006 si pana in prezent a
realizat investitii de peste 300 milioane de euro in cinci magazine.
Real din cartierul Berceni din Capitala
este primul dintr-o serie de sapte planificate pentru acest an. Planurile de
extindere ale diviziei de hipermarketuri a Metro vizeaza investitii de 150
milioane de euro. La sfarsitul lui 2008, compania ar urma sa detina o retea de
21 de hipermarketuri.
Doar Real si Auchan deschid in Bucuresti
Pe segmentul hipermarket, doar Real si
Auchan vor deschide magazine in Bucuresti. Restul companiilor se extind in tara,
cu precadere pe segmentul supermarketuri. Regis Mougel, directorul Auchan Romania,
a declarat ca, pana in 2011-2012, piata romaneasca de retail va ajunge la
maturitate, iar numarul total de hipermarketuri va ajunge la 120-140 de unitati,
ponderea discounterilor ajungand la 15% in 2011.
Profitul per produs este de doar 0,2%
Doar 0,2% reprezinta profitul retailerului
pe produs, a declarat Regis Mougel, directorul general al Auchan Romania, care
a facut o analiza pe castigul obtinut de companie in 2007.
Acesta a afirmat ca profitul slab inregistrat
de hipermarketuri pe fiecare produs este cauzat de faptul ca Romania nu are inca
o economie matura, dar ca, in timp, afacerea va fi mai profitabila, pe masura
dezvoltarii. „Retailerii mai vechi intrati pe piata pot ajunge la o marja de
profitabilitate de 4%", a explicat Mougel modul de formare a pretului la
raft.
Investigatii la Consiliul Concurentei
Ancheta deschisa de Consiliul Concurentei
pe aceasta piata este in desfasurare si poate dura pana la un an de zile, a aratat
Gheorghe Oprescu, presedintele Consiliului Concurentei. Aproximativ 30 de
investigatii sunt deschise in prezent si majoritatea privesc direct sau
indirect sectorul de retail/relatiile verticale, a spus Lucian Bondoc, partner
Salans.