"Prima Casa", speranta firmelor de instalatii sanitare

Joi, 13 August 2009, ora 09:38
9166 citiri
"Prima Casa", speranta firmelor de instalatii sanitare

Companiile de instalatii sanitare asteapta programele guvernamentale si cele din fonduri UE pentru a iesi din criza de pe piata imobiliara. Firmele din domeniul instalatiilor sanitare isi pun speranta anul acesta in proiectele guvernamentale de infrastructura, cele realizate din fonduri europene si in programul "Prima casa".

Din cauza crizei, majoritatea romanilor au renuntat la planurile de constructie sau achizitie a unei locuinte, cumparand mai putine echipamente sanitare decat in 2008. Producatorii instalatiilor pentru cladiri estimeaza o scadere cu circa o cincime a pietei, ca urmare a stoparii lucrarilor rezidentiale din cauza blocajului creditarii.

"Pentru marile proiecte de infrastructura credem ca revenirea din criza va avea loc la mijlocul anului viitor, iar in ceea ce priveste piata privata a constructiilor estimam cresteri abia la sfarsitul anului 2010", afirma reprezentantii producatorului Valplast.

Conducerea companiei spera ca, pana la sfarsitul anului, piata sa nu scada cu mai mult de 25%-30%. Sezonul ofertelor speciale Comertul cu instalatii sanitare sta ceva mai bine decat productia, jucatorii din domeniu estimand scaderi de circa 10%-15%.

Anul trecut, pe acest segment s-au vandut produse de circa 1,3 miliarde de euro, cu 5% mai mult decat in 2007, potrivit reprezentantilor Romstal, liderul pietei, cu 16% din comertul cu instalatii hidro si termo-sanitare. "Se remarca deja o avalansa de oferte speciale, bazate pe reduceri de pret, lansate de toti jucatorii din piata cu scopul de a elimina cat mai mult din stocurile achizitionate in cursul anului trecut", descrie Cristi Costache, directorul de franciza al Romstal, strategia vanzatorilor de echipamente pentru instalatii sanitare.

Printre acestia se mai numara si Maricon, Bricostore, Mr. Bricolage, Metro si Hornbach. Costache estimeaza ca, in 2009, Romstal va avea vanzari la fel de mari ca in 2008, cand a realizat o cifra de afaceri de 223 de milioane de euro. Romstal se extinde in franciza Pentru 2009, reprezentantii Romstal isi propun sa continue extinderea in franciza in tara si peste hotare cu peste 50 de magazine.

Pentru a atrage investitori, nu se percepe nicio taxa pentru intrarea in sistem, si francizatului i se da marfa in custodie. Persoanele interesate trebuie sa gaseasca un magazin de cel putin 100 mp, intr-o zona cu vad comercial.

Potrivit conducerii companiei, investitia de inceput nu depaseste 20.000 de euro si poate fi recuperata in 6-12 luni. Romstal are 90 de magazine proprii si 110 in franciza in Romania, Rusia, Ucraina, Moldova, Bulgaria si Serbia. 

#companii, #creditare, #fonduri, #investitie , #stiri Metro