Retailul peste 5 ani: Metro, singurul perdant, Carrefour, principalul castigator

Joi, 08 Mai 2008, ora 23:25
2184 citiri
Retailul peste 5 ani: Metro, singurul perdant, Carrefour, principalul castigator

Spre deosebire de Metro, toate grupurile de retail de pe piata autohtona vor inregistra pana in 2013 cresteri ale cotei de piata, se arata intr-un studiu realizat de compania de cercetare Planet Retail, prezentat in cadrul FMCG Regional Summit 2008, eveniment organizat de revista "Piata".

Astfel, Metro Group, care opereaza in Romania

lanturile Metro si Real, va ajunge la afaceri de aproximativ 4,7 miliarde de

euro, comparativ cu 2,1 miliarde de euro cat a inregistrat in 2007. In schimb, isi

va diminua cota de piata cu 0,5%, de la 7,5% in 2007 la 7% in 2013.

 

Cea mai semnificativa expansiune o va avea insa,

potrivit estimarilor Planet Retail, Carrefour, care aproape ca isi va dubla cota

de piata, de la 3% la nivelul anului trecut, la 5,9% peste cinci ani.

 

Cel mai mare lant de hipermarketuri din tara

va vinde in 2013 produse in valoare de aproximativ 3,8 miliarde de euro, fata

de 866 de milioane de euro consemnati anul trecut.

 

Numarul trei din piata, Rewe Group (care

opereaza Billa si Penny Market), va ajunge, conform aproximarilor Planet

Retail, la o cota de 6,4% din comertul modern, cu 0,9% peste nivelul din 2007. In

ceea ce priveste vanzarile, Rewe va depasi, in 2013, 3,6 miliarde de euro, in

conditiile in care anul trecut retailerul a raportat vanzari de 1,3 miliarde de

euro.

 

Cu vanzari estimate pentru 2013 la 2,6

miliarde de euro, Louise Delhaize (Mega Image) va ajunge peste cinci ani la o

cota de piata de 3,4%, cu 1,3 procente peste cota din 2007. De asemenea,

Schwarz Group (Kaufland) va castiga in acesti ani 1,5% cota de piata, urmand sa

ajunga la vanzari de 2,2 miliarde de euro, comparativ cu 580 de milioane cat a

avut anul trecut.

 

Dupa Carrefour, de departe cea mai

semnificativa expansiune o va avea insa Auchan, care va ajunge la vanzari de

1,9 miliarde de euro si o cota de piata de 2,4%. Anul trecut, retailerul detinea

doar 0,3% din piata si, potrivit Planet Retail, a raportat vanzari de 97 de

milioane de euro. Tengelmann (Plus) va bate in 2013 spre 2% din piata, cu vanzari

estimative de 985 de milioane de euro, urmand sa detina o cota de 1,7%, adica

cu 0,7 procente peste nivelul din 2007, in vreme ce Delhaize Group va atinge 1%

din piata, cu vanzari de 524 de milioane de euro, fata de 107 milioane de euro

cat a raportat anul trecut.

 

Din datele Planet Retail, peste cinci ani

se vor simti schimbari importante si in ceea ce priveste structura

retailerului. Astfel, comertul traditional va scadea de la 72 la 55%. Spre exemplu,

hipermarketurile si supermarketurile vor ajunge sa detina 21,5% din piata, fata

de 10,3% in 2007, in vreme ce discounterii vor ajunge la 4,7% in 2013, fata de

2,5% la nivelul anului trecut. „Sectorul cu cea mai importanta crestere va fi

cel al discounterilor“, sustine Milos Ryba, analist in cadrul Planet Retail.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...