Michelin, al doilea mare producator de anvelope din lume, prezent si pe piata din Romania, vrea sa-si reduca si mai mult costurile, pe fondul declinului dramatic al vanzarilor auto in Europa.
"Nu excludem nimic. Trebuie sa ne gandim la evolutia pietei, sa estimam cat va dura situatia dificila", a declarat, pentru Les Echos, Florent Menegaux, director al diviziei de produse pentru automobile si camioane usoare, conform publicatiei franceze Les Echos, citata de Reuters.
Compania franceza Michelin are 63.000 de angajati in Europa. Reprezentantii companiei s-au intalnit in 7 martie cu reprezentantii sindicatelor pentru a discuta viitorul fabricilor Michelin din Franta, dar nu a fost facut nici un anunt.
In Franta, sindicatele CFE-CGC si CFDT au semnat in 13 martie un acord pe trei ani privind flexibilitatea fortei de munca, care are ca obiectiv adaptarea productiei si a angajatilor la perioadele in care cererea este mai scazuta.
In februarie, piata europeana pentru automobile si camioane usoare a inregistrat un declin de 13%, dupa o scadere de 14% in ianuarie, conform datelor Michelin.
Compania investeste masiv in SUA
Anul trecut, Michelin a anuntat ca va investi 750 de milioane de dolari pentru a construi o noua uzina in statul american Carolina de Sud, precum si pentru a extinde o alta facilitate de productie, urmand sa creeze 500 de noi locuri de munca.
Pete Selleck, presedintele Michelin North America, declara atunci ca firma ar fi putut decide sa creasca capacitatea la oricare din uzinele sale din Franta, Spania, Romania, Brazilia sau Canada. Michelin are 23.000 de angajati in SUA, dintre care 8.000 in statul Carolina de Sud.
Grupul Michelin si-a inceput activitatea in Romania in august 2001. In prezent, Michelin are in Romania aproape 3.000 de angajati, trei uzine - doua la Zalau si una la Floresti - si o retea comerciala. Incepand cu anul 2005, Romania a devenit centru regional pentru operatiunile comerciale ale grupului Michelin in Albania, Bulgaria, Croatia, Bosnia, Macedonia, Muntenegru si Serbia.