Microsoft incearca sa-si imbunatateasca cota de piata sistemelor de operare din China prin intrarea in piata de smartphone-uri low cost.
Tinta este de a aduce pretul smartphone-urilor cu Windows undeva la 158 de dolari, a declarat Simon Leung, directorul executiv al companiei, divizia din China.
"Vom continua sa micsoram preturile", a declarat el, citat de FT.com.
Remarca sa vine in conditiile in care Microsoft a introdus miercuri pe piata chineza Windows Phone 7.5, ultima versiune a sistemului sau de operare, despre care se spune ca functioneaza mai bine pe telefoane mai ieftine si cu procesoare mai slabe.
China poate fi un factor cheie in lupta pe care Microsoft o duce pentru cresterea cotei de piata, mai ales in contextul in care piata chineza va depasi piata din Statele Unite si va deveni cea mai mare piata de smartphone-uri din lume chiar in acest an, potrivit IDC.
In trimestrul patru din 2011, cota sistemului de operare Microsoft pe piata chineza de smartphone-uri, in functie de unitatile vandute, s-a diminuat la 1,2%, de la 5,2% in primul trimestru, in timp ce dispozitivele care functioneaza cu Google Android au crescut de la 33,6% la 68,4%, potrivit firmei de cercetare Analysys.
Leung spune ca Microsoft tinteste sa fie in fruntea pietei de smartphone-uri din China.
Unele smartphone-uri Android din magazinele locale chineze costa 500Rmb in, in timp ce pretul mediu pentru un brand global este de peste 2.000 de Rmb.
Microsoft si-a unit fortele cu HTC, Samsung,Nokia si ZTE pentru a lansa noile smartphone-uri cu Windows in China.
Seria Nokia Lumia va fi lansata in data de 28 martie. O versiune chinezeasca a HTC Triumph va fi lansata saptamana viitoare. ZTE a declarat ca va lansa mai multe telefoane cu sistem de operare Windows in prima jumatate a acestui an.
HTC si Samsung s-au pozitionat in mod categoric in piata high-end din China, dar ZTE va lansa, potrivit estimarilor, telefoane entry level.