Microsoft, din nou in carti: Reinveteaza Hotmail sub numele de Outlook

Miercuri, 01 August 2012, ora 08:30
2612 citiri
Microsoft, din nou in carti: Reinveteaza Hotmail sub numele de Outlook

Microsoft a decis sa schimbe radical cel mai popular serviciul de e-mail din lume. Adio, Hotmail.com! Spuneti, bun venit, serviciului Outlook.com!

In urmatoarele luni, utilizatorii Hotmail vor fi invitati sa testeze noul serviciu de e-mail al Microsoft, numit "Outlook" dupa un alt produs popular al companiei Microsoft, software-ul de e-mail. In cele din urma, toti utilizatorii Hotmail vor fi transferati catre Outlook, dar reprezentantii companiei nu au specificat care va fi termenul final al tranzitiei.

Utilizatorii Hotmail isi vor putea pastra adresele @hotmail.com sau @live.com, dar noii utilizatori vor avea posibilitatea de a alege doar dintre @outlook.com si @live.com, au anuntat reprezentantii Microsoft.

"Am creat un nou serviciul de e-mail, pentru o experienta mult mai moderna a utilizatorului", a spus Chris Jones, seful diviziei Windows Live din cadrul Microsoft.

Serviciul Hotmail a fost lansat in 1996 si are in prezent in jur de 325 milioane de utilizatori in intreaga lume, ceea ce-i confera statutul de cel mai folosit serviciu de e-mail la nivel global.

Statul de lider al Hotmail este pus in serios pericol de catre Google Gmail, care are in prezent 298,2 milioane de utilizatori, si de catre Yahoo Mail, cu 298 de milioane de utilizatori, potrivit firmei de cercetare comScore.

Cand vine vorba de integrare cu social media, etichete, filtre sau interfata pentru utilizator, Gmail si Yahoo ofera servicii mai avansate fata de Hotmail.

Acesta este si motivul pentru care Microsoft a decis s-o ia de la capat.

Care vor fi schimbarile

Primul lucru pe care utilizatorii il vor observa in noul Outlook este interfata mult mai aerisita fata de cea din Hotmail, ba chiar si fata de Gmail sau Yahoo. Reprezentantii Microsoft au spus ca header-ul a fost redus cu 60%, comparativ cu Gmail, ceea ce ii confera utilizatorului acces direct la e-mail.

Comenzile vor aparea doar in momentul in care acestea vor fi relevante, iar reclamele sunt lasate deoparte, fiind eliminate complet in situatia comunicarii dintre doua persoane.

Noua interfata arata bine, dar cele mai mari schimbari vin la aspectul social media si in ceea ce priveste comportamentul "inteligent" al serviciului.

Utilizatorii Outlook pot conecta serviciul cu Facebook, Google, LinkedIn si Twitter, pentru a primi informatii live si fotografii, atunci cand comunica cu prietenii din aceste retele. Chiar daca un utilizator nu este conectat pe Facebook, Outlook va scana in directorul public al Facebook pentru a obtine cel putin o fotografie de profil a persoanei cu care se intra in comunicare.

Utilizatorii pot comunica prin chat cu prietenii de pe Facebook direct din clientul de e-mail. Serviciul video Skype, pe care Microsoft l-a achizitionat in urma cu un an, pentru 8,5 miliarde de dolari, va fi in curand integrat cu noul serviciu de e-mail.

Outlook va aduce si cateva noi functii inteligente. Serviciul va detecta in mod automat si va eticheta newsletter-ele si ofertele promotionale primite din partea magazinelor. Pentru e-mail-urile pe care Outlook le va recunoaste ca reclame, va fi adauga in mod automat un bun de dezabonare. Actionat, acest buton va aduce din partea Microsoft dezabonarea de la newsletter-ul respectiv si adaugarea intr-un filtru viitor, care va trimite e-mail-ul direct in trash, daca actiunea de dezabonare nu are efect.

A devenit limpede ca Microsoft vrea sa-i convinga pe utilizatorii Gmail, cei care sunt dezamagiti de schimbarile recente facute de Google. Noul Outlook le ofera posibilitatea utilizatorului de a-si aduce mesajele din Gmail si contactele. Mai mult, utilizatorii pot trimite si pot primit in continuare e-mail-uri de la si catre adresa de Gmail.

Tinta Microsoft: sa obtina un miliard de utilizatori din intreaga lume. Este o tinta pe care Hotmail nu avea cum s-o atinga, dar prin intermediul unui brand nou si a unor functionalitati care ar putea cuceri utilizatorii, noul serviciu de e-mail al Microsoft are toate sansele sa reuseasca.

#lansare Outlook Microsoft, #lansare serviciu Microsoft Outlook, #Outlook vs Gmail , #Produse