Trei motive pentru care Microsoft Surface nu e o gluma

Luni, 25 Iunie 2012, ora 09:01
1563 citiri
Trei motive pentru care Microsoft Surface nu e o gluma

Lansarea Microsoft Surface chiar nu e o gluma. E o mutare gambit din partea Microsoft, de a proiecta si construi propriul hardware, un plan indraznet de a dezvolta un imens ecosistem pentru produse noi.

Surface este o tableta centrata pe proprietatea dominanta a Microsoft: sistemul de operare, scrie CNNMoney.

Se poate ca lansarea Microsoft Surface, facuta in urma cu o saptamana, sa fi avut ceva din stralucirea evenimentelor Apple, cu a sa tastatura colorata. Dar, de fapt, strategia Microsoft nu e deloc apropiata de filosofia Apple. Compania incearca in mod clar sa transforme tabletele in dispozitive hibride PC-mobil, lucru cu care Apple nu este de acord.

Inca nu stim detaliile Surface - durata de viata a bateriei, pretul, data oficiala de lansare, toate sunt o mare necunoscuta acum. Dar exista trei motive importante pentru care Microsoft Surface trebuie sa fie un produs de temut de concurenta:

Motivul 1: Microsoft poate construi un ecostistem

Microsoft a avut succes in piata cu Xbox si, recent, cu dispozitivele Kinect, reusind sa devina un furnizor important in industria de jocuri. Microsoft a scurtcircuitat aceasta industrie si poate face acest lucru si in lumea hardware.

Exista exemple care ar putea crea ar putea crea senzatia ca Microsoft va esua, precum MP3 player-ul Zune sau telefonul Kin. Dar, totusi, Microsoft a demonstrat ca poate crea un ecosistem profitabil.

Motivul 2: Microsoft se va folosi de bazele sale de dezvoltare

In mod cert, Microsoft a copiat de la Apple playbook, dar nu va copia un model adresat pietei consumatorilor doar pentru adoptie. Microsoft are 59 de miliarde de dolari cash, din care poate sa investeasca pentru propriul model.

"Tastatura fizica, lipsa camerei si concentrarea catre mediul Microsoft Office arata faptul ca Microsoft tinteste segmentul business, unde se poate diferentia si unde poate imprumuta cate ceva de la Apple", scria in data de 19 iunie Francisco Jeronimo, cercetator in cadrul IDC.

"Tableta Microsoft va oferi probabil cea mai buna experienta Office, aplicatia principala a dispozitivului. Tastatura este, de asemenea, un accesoriu important pentru folosirea profesionala".

Daca totul va merge conform planului Microsoft, aceasta tableta va fi transformata intr-un laptop. Un sistem de operare care functioneaza cu aplicatii in cloud si smartphone-uri Windows care se sincronizeaza, ar trebui sa aprinda in beculet in randul oamenilor de business.

Mai e un lucru de mentionat: dezvoltatorii certificati Microsoft, in numar de opt milioane la nivel global. Cu Windows 8 la orizont si cu o noua jucarie folosita drept mediu de dezvoltare, Microsoft are toate sansele sa reuseasca sa impuna aceasta tableta.

Motivul 3: Tinta Microsoft este laptopul si Google, nu doar iPad

In 2012, majoritatea furnizorilor de hardware s-au axat pe ultrabook-uri dotate cu Intel, modele mai usoare de laptopuri, mai scumpe, modelate dupa succesul Apple MacBook Air. Surface ar putea impinge lucrurile si mai departe.

Surface pare sa solidifice mesajul Windows 8 si pune sistemul de operare intr-un pachet care are sens.

Google este a treia piese in aceasta ecuatie a competitivitatii. Cu Android, Google are o multitudine de optiuni de a se vinde, atat in randul producatorilor de hardware, cat si in randul operatorilor, dar totusi nu a reusit inca sa depaseasca iPad.

Surface are o sansa sa concureze cu Google aici, dar nu cu iPad, pentru care va fi un competitor modest, ci pe segmentul enterprise.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#tableta Microsoft Surface, #Surface vs iPad, #Surface vs Google Android, #Surface oameni afaceri , #Produse