Call of Duty 2 - 550 de milioane de dolari in 5 zile

Miercuri, 18 Noiembrie 2009, ora 22:22
1614 citiri
Call of Duty 2 - 550 de milioane de dolari in 5 zile

Cei care erau pesimisti din cauza scaderii vanzarilor de jocuri video ar trebui sa se gandeasca de doua ori, pentru ca noul joc Call of Duty 2: Modern Warfare 2 a reusit sa vanda in cinci zile zeci de milioane de unitati reusind sa adune incasari de peste jumatate de miliard de dolari. 

Acest joc, extrem de popular in lumea jocurilor video, este produs de Activision Blizzard, care trage spre titlul de numarul unu mondial. Activision a preluat anul trecut Blizzard, compania care realizeaza seriile Diablo, StarCraft sau Warcraft.

Call of Duty, un joc FPS (first person shooter) este un joc cu impuscaturi care rivalizeaza cu Counter Strike sau Delta Force, dar care acum a reusit sa bata recordul Grand Theft Auto IV care a incasat 500 de milioane de dolari in primele 7 zile. Call of Duty 2 a adunat peste 550 de milioane de dolari in doar 5 zile.

In prima zi cand a fost lansat Call of Duty 2 a vandut in Statele Unite circa 4,7 milioane de jocuri, in valoare totala de 300 de milioane de dolari. O licenta costa circa 60 de dolari, deci pina acum s-au vandut peste 9 milioane de titluri, iar analistii estimeaza ca vor fi intre 11 si 13 milioane de jocuri vandute anul acesta.

Astfel, peste noapte, Call of Duty devine unul dintre cele mai importante jocuri pentru compania americana care rivalizeaza cu Electronic Arts. Valoarea actiunilor Activision Blizzard a crescut cu 35% anul acesta, in timp ce titlurile Electronic Arts au crescut doar cu 5%.

Directorul executiv al grupului, Bobby Kotick, a declarat ca rezultatele continua sa resimta impactul crizei economice. Utilizatorii s-au gandit de doua ori inainte sa cumpere un joc video, apreciaza Kotick. Oficialii companiei au declarat ca vanzarile record nu semnaleaza o redresare a economiei americane si nici nu vor influenta prea tare indicatorii economici.

Marii producatori de console pentru jocuri, Nintendo, Microsoft si Sony au scazut pretul la echipamente in ultima perioada. Totusi, anunturile nu au generat vanzari mai mari decat se anticipa. Vanzarile de jocuri video au scazut in octombrie 2009 cu 19%, spune un raport de analiza NPD. Call of Duty 2 a avut parte si de o campanie de marketing interesanta, inainte de lansare.

Oricum prima versiune a avut succes si era de asteptat ca partea a doua sa fie un hit.

Specialistii americani comenteaza ca lansarea versiunii numarul doi a avut parte de elemente similare lansarii unui film realizat la Hollywood. Pasionatii de jocuri au stat la coada cu o saptamana inainte, au completat liste si au incercat sa cumpere pe sub mina noul joc.

Magazinele de jocuri video, presate de situatia economica dificila, au vandut uneori jocurile inainte de lansarea oficiala. Analistii spun ca pina la final, se vor vinde aproape 20 de milioane de licente pentru noul joc video, ceea ce inseama 1,2 miliarde de dolari. Productia acestui joc a costat intre 40 si 50 de milioane de dolari, un buget demn de un film. Lansarea si marketing-ul aferent au mai costat 200 de milioane. 

Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput alături de gameri profesioniști
Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput alături de gameri profesioniști
Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput în colaborare cu unii dintre cei mai buni jucători de esports, inclusiv Zachary „zekken” Patrone, campion și MVP al turneului...
Meta oferă acces la sistemul de operare Horizon OS
Meta oferă acces la sistemul de operare Horizon OS
Meta a anunțat recent că va oferi acces la sistemul de operare Horizon OS, utilizat pe căștile de realitate virtuală Meta Quest, pentru producătorii terți de hardware, precum ASUS și...
#call, #duty, #jocuri, #milioane, #pc , #stiri Microsoft