Daca pentru cei mai multi, criza inseamna profituri scazute si disponibilizari, pentru unii antreprenori, momentele de recesiune pot fi cele mai potrivite pentru a deschide o noua afacere.
Disney si Microsoft sunt cativa dintre gigantii de astazi, care au pornit pe durata unei recesiuni accentuate.
Iata cateva sfaturi pentru a porni cu dreptul o afacere, pe timp de criza.
Scrie un plan de afaceri minutios
Acest document trebuie sa cuprinda directia afacerii, idei de marketing, venituri etc.
Alege o afacere cu costuri mici de inceput
Incearca sa iti deschizi afacerea in propria casa. Echipamentul necesar poate fi cumparat la mana a doua sau poate fi inchiriat.
Investitorii sunt mai rezervati, pe timp de criza, asa ca nu te astepta sa gasesti rapid un ajutor financiar.
Cerceteaza domeniul de activitate
Afla cat mai multe despre concurenta si stabileste ce poti aduce in plus, astfel incat clientii sa te aleaga, in detrimentul celorlalti.
Spre exemplu, avand in vedere ca din ce in ce mai multi oameni sunt nevoiti sa stea acasa, o firma de livrari la domiciliu ar putea deveni o afacere profitabila.
Promoveaza-te agresiv
Convinge-ti clientii ca au nevoie de produsele tale.
Asigura-te ca strategia de marketing pleaca de la date reale si incearca sa fii obiectiv cand iti setezi obiectivele.
Alatura-te retelelor relevante
Incearca sa devii membru al Camerei de Comert sau al unui grup important de business local. Astfel, vei afla cum stau lucrurile in industria pe care ti-ai pozitionat compania.
Clientii sunt cei mai importanti
Fa tot ce trebuie pentru a-ti satisface clientii.
Recomandarile clientilor vor incuraja pe alti oameni sa vina pentru a incerca serviciile sau produsele tale.