Microsoft si Yahoo incep integrarea motoarelor de cautare

Vineri, 19 Februarie 2010, ora 00:10
2090 citiri
Microsoft si Yahoo incep integrarea motoarelor de cautare

Dupa ce au primit ieri aprobarea din parea autoritatilor de reglementare din Europa si cu acordul americanilor in buzunar, Microsoft si Yahoo vor incepe integrarea motoarelor de cautare Bing si Yahoo Search pentru a concura mai bine Google.

Cele doua companii vor utiliza un motor de cautare combinat, cu care spera sa castige cota de piata in detrimentrul liderului industriei. Acordul Microsoft – Yahoo a primit aviz favorabil de la Comisia Europeana, care a apreciat ca nu afecteaza in vreun fel libera competitie in industria cautarii.

Aceeasi decizie fusese luata anterior si de Departamentul de Stat pentru Justitie din Statele Unite.

Dupa povestea binecunoscuta in care Microsoft a vrut sa cumpere Yahoo, dar fondatorii companiei au refuzat tranzactia spre disperarea actionarilor, ratand o achizitie de 50 de miliarde de dolari, cele doua companii au explorat modurile in care ar putea colabora astfel incat sa iasa ambele in castig.

Au ajuns la un acord pe 10 ani privind combinarea motoarelor de cautare, doar in scopul de a combate dominatia Google.

Cel mai popular motor de cautare online controleaza cam 66% din industrie, iar principalii competitor circa 20-25%. Microsoft a reusit sa castige teren dupa ce si-a rebotezat motorul de cautare Bing si a integrat un algoritm mai bun, care ofera rezultate relevante.

Yahoo Search bate pasul pe loc, este folosit insa de toti cei care vor neaparat sa evite Google, avand o cota de 15-18 procente.

Decizia Microsoft si Yahoo este controversata, unii analisti apreciind ca o combinare a fortelor va duce la pierdere de cota de piata in favoarea Google, altii apreciaza insa ca acordul este bun pe termen lung.

“Au o sansa sa mearga mai departe, este bine ca a trecut de autoritatile de reglementare pentru ca ambele companii bateau pasul pe loc”, a apreciat un analist.

Integrarea motoarelor de cautare va fi completa pina la finalul acestui an, cel putin pe piata americana. Cele doua companii vor sa atace agresiv piata de publicitate contextuala prin reclame text in motorul de cautare, un domeniu pe care Google il domina de ani de zile.

Motorul de cautare Microsoft, Bing, a reusit sa creasca pentru opt luni consecutiv de la lansarea sa oficiala. Oficialii gigantului software spera ca integrarea cu Yahoo va duce la o crestere mai spectaculoasa a cotei de piata.

Jucatorii din online au recunoscut ca o cota mai mare da Microsoft puterea sa concureze mai bine cu Google si sa atraga bugete de publicitate care altfel mergeau by default la cel mai mare motor de cautare din lume.

Conform celui mai recent studiu de audienta ComScore, cota Yahoo Search a scazut in ianuarie la 17% de la 21% anul anterior si 19,6% in iunie 2009. Cota Bing este acum de 11,3 procente, fata de 8,5% anul anterior, iar Google are 65,4% din piata de cautari online.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#cautare, #microsoft, #motor, #yahoo , #stiri Microsoft