Reorganizarea Yahoo: model de business clasic

Luni, 02 Martie 2009, ora 10:40
2078 citiri
Reorganizarea Yahoo: model de business clasic

Noul director executiv al celui mai popular portal web din lume, Yahoo, Carol Bartz, a facut primele dezvaluiri oficiale legate de reorganizarea pe care a pus-o la punct, iar analistii s-au pronuntat: ea adopta un model de business clasic.

Pina acum este clar ca multi dintre oficialii care conduceau compania vor fi inlaturati - unii dintre ei au plecat de buna voie - iar reorganizarea include schimbarea principalelor directii de orientare.

La nivelul companiei exista acum doua regiuni, America de Nord si restul lumii (International). Carol Bartz a declarat ca a trebuit sa desfaca o serie de "grupuri" care se formasera in interiorul companiei si care incetineau dezvoltarea Yahoo.

Cel mai recent oficial care a parasit Yahoo este directorul financiar, Blake Jorgensen, cel care anuntase ca un dialog cu Microsoft este in continuare posibil. Pe de alta parte el a fost membru al echipei care a refuzat oferta initiala a Microsoft, sustinand ca Yahoo valoreaza mai mult. Refuzul s-a dovedit o greseala strategica pentru ca acum valoarea companiei este la 30% din suma oferita de gigantul software.

Toate diviziile Yahoo care dezvolta sau se ocupa de tehnologii vor fi comasate intr-un singur departament condus de actualul director IT (CTO) Ari Balogh. Divizia nord-americana a Yahoo (SUA + Canada) va fi condusa de Hilary Schneider, care era directorul pe Statele Unite. Pentru International Yahoo urmeaza sa anunte un director special.

"Noua structura de management va ajuta Yahoo sa se repuna mai rapid pe picioare", a declarat Carol Bartz, fostul CEO al Autodesk. "Vom fi capabili sa luam decizii mai repede, sa ne reorientam spre ceea ce vrea de fapt clientul de la noi", a explicat ea.

Carol Bartz a preluat conducerea Yahoo de doar sase saptamani. In ultima luna ea s-a intalnit cu fiecare membru al echipei de management si s-a familiarizat cu toate diviziile si afacerile companiei.

Spre deosebire de structura modulara, libera, dezvoltata de Yang si fosta echipa, noua structura de management este una centralizata, cu raportare directa la Bartz. "Acum arata ca o organizatie de business clasica", a declarat analistul Gartner Allen Weiner.

"Organizarea centralizata ajuta compania sa promoveze comercial inovatiile mai rapid", a adaugat el.

Analistii noteaza ca noul CEO este primul director Yahoo care are studiile business necesare unei astfel de pozitii de top. De asemenea, ea aduce o impresionanta experienta in domeniu.

Specialistii mai lauda capacitatea ei de a lua rapid decizii si de a le anunta imediat, chiar daca au fost dure, intr-un timp atat de scurt. Pe de alta parte, analistii noteaza de asemenea ca simpla reorganizare nu rezolva problemele Yahoo.

"Ceea ce trebuie sa aflam este directia in care Carol vrea sa duca Yahoo, asta ar fi primul semnal", a declarat un analist specializat in investitii financiare. "Apoi vom vedea in timp cat de bine a reusit sa execute acea strategie", a adaugat el.

Una din principalele probleme pe masa discutiilor ramane motorul de cautare Yahoo. Microsoft ar vrea ba sa-l cumpere, ba sa coopereze cu Yahoo pe cautare, nu se stie nimic exact. Yahoo Search ramane pe locul doi dupa Google, chiar daca la mare distanta.

"Este prematur sa discutama acum strategia", se arata intr-un document oficial facut public ieri de Yahoo.

#bartz, #business, #carol, #organizare, #yahoo , #stiri Microsoft