Site-urile de socializare: milioane de utilizatori,profit zero

Sambata, 11 Aprilie 2009, ora 10:20
2881 citiri
Site-urile de socializare: milioane de utilizatori,profit zero

Sute de milioane de oameni se logheaza cu regularitate sa-si schimbe profilul, statusul, pozele si sa-si posteze gandurile pe site-urile de socializare gen Twitter, Facebook sau MySpace.

S-ar crede ca un trafic atat de intens ar genera profituri uriase, nu? Insa in lumea online, investitorii baga banii in astfel de site-uri, sperand sa-si recupereze investiile in viitor.

Twitter este ultima aparitie pe scena retelelor de socializare, functioneaza mai mult ca un blog si a castigat multi adepti in randul celebritatilor de sub 30 de ani, care nu se sfiesc sa posteze ce fac si unde sunt in acel moment, spre deliciul fanilor.

Site-ul a strans, pana acum, 57 de milioane de dolari de la investitori si are opt milioane de utilizatori. Recent, s-a zvonit ca Google ar fi interesat sa cumpere Twitter, pretul estimat fiind de 250 de milioane de dolari.

Cu toate acestea, Twitter nu are nici macar un dolar profit, ci doar promite ca va avea, la un moment dat, avand in vedere ascensiunea sa extrem de rapida, potrivit revistei Fortune.

"Valoarea Twitter sta in continutul sau, care creste cu sase milioane de postari (tweets) pe zi. Twitter este foarte atractiv pentru ca a construit un serviciu care atrage un volum impresionant, fiind o sursa inepuizabila de comentarii, stiri si opinii in timp real", spune Jeff Mann, de la firma de cercetare Gartner, citat de Forbes.

Un atu al site-ul este si motorul de cautare al acestuia, care permite cautarea printre postarile in timp real, spre deosebire de motoarele de cautare clasice, unde cautarea se face pe site-uri de stiri sau bloguri.

Cel mai popular site de socializare, Facebook, are aproape 200 de milioane de utilizatori. Spre deosebire de Twitter, care este inca pe propriile picioare, Microsoft a cumparat 1,6 procente din Facebook, pentru suma de 240 de milioane de dolari. Pana acum, insa, nu a inregistrat nici un profit de pe urma acestei tranzactii.

Cu toate acestea, Facebook este in continuare in cautare de fonduri pentru ceea ce pare un sac fara fund, avand in vedere ca analistii estimeaza cheltuielile la 200 de milioane de dolari anual, pentru intretinerea celor 11 birouri si 800 de angajati, la nivel global.

Pentru a face rost de 100 de milioane de dolari, site-ul ar trebui sa faca urmatoarele, potrivit Forbes: sa convinga toti utilizatorii barbati din Statele Unite de peste 35 de ani sa dea click pe 28 de reclame de pe site sau sa convinga toti utilizatorii din China sa dea click pe 1.362 de reclame fiecare.

Facebook si-a lansat sistemul de reclame in 2007, drept o modalitate pentru companii de a tinti fix audienta de care au nevoie pentru produsele lor. Insa nu ajuta prea mult, avand in vedere ca majoritatea utilizatorilor ignora cu brio toate aceste reclame, iar companiile sunt reticente la folosirea site-ul, mai ales in perioada de criza, cand trebuie sa faca reduceri de cheltuieli.

Spre deosebire de primele doua site-uri, MySpace, cel mai "batran" dintre ele, mizeaza pe muzica si videoclipuri pentru atragerea veniturilor. De la punerea in functiune a sistemului, utilizatorii au creat 100 de milioane de playlisturi (liste de melodii preferate).

De asemenea, MySpace a devenit un spatiu publicitar des folosit de companii majore, precum Sony, McDonald’s si Toyota, inregistrand cele mai mari venituri dintre site-urile de profil, conform analistilor.

#accesari, #google, #microsoft, #myspace, #profil, #profit, #socializare, #status, #utilizatori , #stiri Microsoft