Mircea Cosea: Bucurestiul are probleme urbanistice mai mari decat racordarea la Dunare

Luni, 28 Octombrie 2013, ora 16:01
2300 citiri
Mircea Cosea: Bucurestiul are probleme urbanistice mai mari decat racordarea la Dunare
Sursa Foto: StirileProtv.ro

Proiectul privind racordarea Capitalei la Dunare ar avea un efect economic "extraordinar de important", insa, deocamdata, nu este fezabil si nu se inscrie pe lista de prioritati a Bucurestiului, este de parere analistul Mircea Cosea.

"Transformarea Bucurestiului in port este o idee care, teoretic, suna foarte bine. Bucurestiul ar putea deveni un oras cu o disponibilitate maritima importanta, si aceasta lucrare ar contribui si la aranjarea bazinului hidrografic, precum si a irigatiilor pe o zona importanta a Romaniei. Numai ca acest proiect costa foarte mult, a fost inceput, a fost lasat, probabil ca acum este in paragina", a declarat Mircea Cosea pentru Business24.

Bucurestiul are probleme urbanistice mai importante decat portul

Analistul Mircea Cosea a subliniat ca, in prezent, Bucurestiul se confrunta cu alte probleme, mai importante decat racordarea la Dunare.

"Bucurestiul are, in prezent, 1001 alte nevoi mai importante decat acest port. Este inca o idee megalomanica, faraonica, a lui Oprescu, care, neputand rezolva problemele canalizarii, curateniei, a cainilor maidanezi si alte probleme de natura urbana 'adevarata', vine si ne prezinta proiecte din acestea care suna bine, dar care sunt fezabile intr-o tara care a depasit stadiul de nesatisfacere a nevoilor primare urbanistice pe care le are Romania, si in special Bucurestiul, astazi", a spus Cosea.

El a adaugat ca Bucurestiul ar putea deveni "un Amsterdam" dupa ce se vor rezolva aceste probleme, pentru Bucuresti fiind necesar sa ajunga la un "nivel european mediu".

"E o vorba goala, ar trebui sa asteptam sa traim intr-un oras ca lumea, intr-un oras care nu sufera de problemele pe care le-am amintit, si dupa aceea sa vedem daca Bucurestiul poata sa devina un Amsterdam, deocamda, ar trebui sa tinda sa fie o capitala macar la nivel mediu european, dupa aceea vorbim despre gradini suspendate, autostrazi suspendate si racordarea la Dunare", a mai spus Cosea.

Oprescu: Racordarea Capitalei la Dunare este esentiala

Racordarea Capitalei la Dunare este esentiala pentru dezvoltarea capitalei, dar si a intregii zone, a spus primarul general Sorin Oprescu primarilor europeni care au participat la Comitetul Executiv al Consiliului Oraselor si Regiunilor Dunarene.

Conform lui Oprescu, acest canal permite legatura directa a Bucurestiului cu alte capitale si mari centre europene, dar si interconexiuni cu alte judete sau zone ale Romaniei, creandu-se bazele unei adevarate retele europene de cai navigabile, aratand ca, din punctul sau de vedere, acest canal este un pilon principal de dezvoltare pentru orasele Romaniei si Bulgariei.

Canalul Dunare - Bucuresti, unul dintre proiectele lui Ceausescu

Prin canalul Dunare-Bucuresti, capitala urma sa fie legata de Marea Neagra, facand posibil transportul naval, fiind unul dintre proiectele lui Ceausescu, alaturi de Canalul Dunare-Marea Neagra.

Canalul poate asigura legatura navala a Bucurestiului cu marile porturi.Sursa Foto:Miscellanea.ro

Lucrarile de executare au inceput in 1986, iar dupa Revolutia din 1989 acestea s-au sistat, desi se estimeaza ca acest proiect a fost finalizat in proportie de 70%.

Una dintre avantajele proiectului este, pe langa transformarea Bucurestiului in Port, si acela ca ar putea scoate de sub efectul inundatiilor suprafete importante de terenuri agricole, precum si gospodarii, dar ar putea si crea noi locuri de munca.

#Bucuresti Dunare, #proiect canal, #proiect Oprescu , #stiri Mircea Cosea