Geoan?: Primele masuri din planul anticriza trebuie sa fie pentru industria auto

Vineri, 23 Ianuarie 2009, ora 09:41
2204 citiri
Geoan?: Primele masuri din planul anticriza trebuie sa fie pentru industria auto

M?surile de relansare a pie?ei de automobile din Romania prezentate Guvernului de grupul Dacia Renault ar putea fi introduse intr-un pachet de m?suri anticriz? care va fi discutat la inceputul saptamanii viitoare de coali?ia de guvernare, a declarat liderul PSD Mircea Geoan?. Presedintele PSD Mircea Geoana a participat ieri la Pitesti, la o intalnire cu liderii Sindicatului Automobile Dacia si cu patronatul uzinei de la Mioveni, reprezentat de directorul general Francois Fourmont, avand ca tema salvarea industriei autohtone de constructii de masini. Presedintele Senatului a spus ca a tinut neaparat sa aiba aceasta intalnire pentru ca industria auto din Romania este una dintre cele mai grav afectate de criza economica si a promis ca primele masuri anticriza vor fi aplicate la uzina Dacia.


"Sunt extrem de hotarat, si vom ridica acest subiect la nivelul dialogului politic dintre PSD si PD-L si la nivelul actiunii guvernamentale, pentru adoptarea de urgenta, sper eu chiar saptamina viitoare, a unui plan concret de masuri de sprijinire si de salvare a industriei de autoturisme romanesti. Aceste masuri de relansare a pietei de automobile din Romania, cu accent pe pivotul industriei romanesti, care este Dacia Renault, au fost prezentate de catre grupul Dacia Renault in mod oficial Guvernului Romaniei. Acest pachet de masuri dorim sa-l introducem intr-un pachet de masuri anticriza si de stimulare economica si de pastrare de locuri de munca, pe care le vom discuta la nivelul strategic al coalitiei de guvernare in ziua de luni", a afirmat Geoana.


El a mai spus ca este imperios necesar sa fie reluat programul Rabla, ca prima masura de relansare a productiei autohtone de autoturisme. "Este obligatoriu ca imediat acest program sa reporneasca, sa fie bugetat", a adaugat presedintele Senatului.


O alta masura anticriza anuntata de Geoana vizeaza cumparatorul de masini romanesti, care trebuie sprijinit sa ia credite cu o dobanda mai mica. "Un cetatean care ar dori sa cumpere o Dacie sau un autoturism astazi este chemat sa plateasca o dobinda de 20% pentru achizitionarea unui autoturism, ceea ce face ca pentru un cetatean cu un venit mic sau mediu sa fie imposibil. De aceea trebuie gasite formule, impreuna cu Banca Nationala a Romaniei, pentru a subventiona acest credit sau pentru a gasi formule de plata diferentiata, decalata, a TVA-ului" a mai spus Geoana.


Un alt punct dezbatut cu administratia de la Dacia a fost legat de investitia inceputa la Titu de catre Grupul francez. In ceea ce priveste aceasta investitie, Geoana crede ca ar trebui sprijinita financiar chiar de catre Ministerul Finantelor.


"Exista o discutie pe care Dacia Renault a facut-o deja cu Banca Europeana de Investitii si de aceea este important ca si Ministerul Finatelor sa vina in intampinarea acestei linii de credit, care sa permita continuarea investitiei la Titu. Inseamna peste 2.000 de locuri de munca de inalta calificare si inseamna de fapt repunerea Romaniei pe harta ingineriei si inaltei tehnologii. In timp ce in alte tari se inchid astfel de investitii, este foarte important ca Guvernul sa dea un semnal ca Romania este atractiva chiar in conditii dificile de criza pentru acest tip de investitii strategice", a mai spus Geoana.


Presedintele PSD a adaugat ca primele masuri din planul anticriza trebuie sa fie pentru industria auto. "Suntem extrem de hotarati ca primul semnal din planul anticriza sa vina catre aceasta industrie, pentru ca daca reusim sa tinem industria de autoturisme pe linia de plutire inseamna ca credibilitatea programului anticriza romanesc va creste si automat se va duce un semnal de incredere in faptul ca putem depasi acest moment dificil", a mai afirmat liderul PSD, adaugand ca "in acest moment nu putem astepta o solutie magica nici de la Bruxelles, nici de la Washington, nici de la Berlin, nici de la Londra", ci solutia "trebuie croita aici, la noi acasa, in functie de realitatile economiei romanesti".


Uzina Dacia si-a intrerupt productia de mai multe ori in ultimele luni, ca urmare a scaderii pietelor auto. Angajatii uzinei s-au aflat in somaj tehnic in perioadele 30 - 31 octombrie, 13 - 14 noiembrie, 20 noiembrie - 7 decembrie, 11 decembrie 2008 - 11 ianuarie 2009 si vor intra din nou in somaj tehnic in perioada 26 ianuarie - 8 februarie.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...