Mitsubishi ASX, citadina perfecta si pentru plimbari in afara orasului

Sambata, 07 Iulie 2012, ora 00:00
4210 citiri
Mitsubishi ASX, citadina perfecta si pentru plimbari in afara orasului
Foto: Mitsubishi ASX

Mitsubishi s-a aventurat si in jungla urbana, dominata de alti constructori niponi, aratand ca trecutul sau glorios in competitiile de anduranta si in cursele off-road, precum celebrul raliu Dakar, nu-l impiedica cu nimic sa atace si un altfel de teren periculos.

Asa a aparut pe piata Mitsubishi ASX, un SUV destinat aproape exclusiv traficului urban, chiar daca garda la sol te poate ajuta si pe un drum de tara desfundat.

Toata lumea blama, acum cativa ani, producatorii auto care lansau modele Sport Utility Vehicle - pe scurt, SUV. Anii au trecut, iar modelele cu garda la sol mai inaltata au acaparat tot mai mult atentia publicului.

Exista constructori auto care au 5-6 modele in gama, iar unii sunt cunoscuti publicului larg mai mult pe baza ofertei de modele de teren sau SUV. Exact aceasta este si situatia constructorului auto nipon Mitsubishi, care are o intreaga gama de modele destinate iesirii la iarba verde: de la vedeta off-road Pajero, la micul SUV ASX.

Designul lui ASX este imprumutat de la Mitsubishi Colt si Lancer, fiind un mix de agresivitate cu blandete. Daca privesti partea frontala a masinii, iti inspira agresivitate, insa aceasta nu se extinde si dincolo de montantul parbrizului, pentru ca posteriorul masinii arata chiar feminin, dupa unii.

Punctul forte al micului SUV citadin este reprezentat de grupul motopropulsor. Dieselul de 1,8 litri si 150 CP este primul propulsor pe motorina dezvoltat de Mitsubishi si s-a dovedit a fi un succes. Este silentios, puternic si ofera suficient cuplu.

Pana acum, Mitsubishi isi echipa modelele pentru piata europeana cu motoare diesel achizitionate de la alti producatori. Modelul Outlander a folosit la inceput motorul TDI 2.0 de origine Volkswagen, pentru ca apoi sa treaca la un 2,2 diesel imprumutat de la grupul Peugeot-Citroen.

Cuplul motor maxim este de 300 Nm si este oferit intre 2.000 si 3.000 de rotatii pe minut, iar asta se traduce intr-o rezerva de putere pe care o ai mereu la indemana. Totusi, gestionarea cuplului este deranjanta, cel putin pentru cei obisuiti cu dieselul de sorginte germana.

ASX parca are motorul imprumutat de la italieni, pentru ca numai la Fiat sau Alfa Romeo trebuie sa treci de 2.000 de rotatii pe minut ca sa simti ca motorul trage.

Altfel, etajarea cutiei este buna, treptele nu agata, iar cei neobisnuiti cu cele sase rapoarte ale cutiei sunt repede ghidati catre viteza optima.

Un minus la capitolul cutie de viteza poate fi lipsa uneia automate, mai ales cand cei de la concurenta au asa ceva.

Constructorul anunta un consum mediu oficial de 5,7 litri/100 km. La drum lung, consumul este de 4,9 litri/100 km. Am folosit modelul de test preponderent pe drumuri nationale si am reusit sa inregistrez un consum de 5,5 l/100 km.

La drum lung si viteze de croaziera, motorul de 1.8 diesel de pe ASX se dovedeste a fi economic, poate un pic mai economic decat te-ai astepta de la o masina cu motor de 1,8 litri si tractiune integrala.

Fiindca am avut parte numai de sosele, n-am reusit sa cuplez transmisia in modul integral, insa, cu singuranta consumul nu va creste simtitor.

In ceea ce priveste performantele, ASX 1,8 DI-D se descurca onorabil. Viteza maxima este de 198 km/ora, iar acceleratia de la 0 la 100 km/ora se realizeaza in 10-11 secunde. Totusi, nu sprintul 0-100 km/h reprezinta menirea lui ASX, ci o calatorie cat mai confortabila in oras sau pe sosea. Iar, de aceasta sarcina, micul SUV se achita cu brio.

Interior demn de modele premium

Interiorul versiunii Diamond Edition este o surpriza. Pentru a atrage, acest model dedicat pietei romanesti vine cu o tapiterie de piele rosie si insertii de piele de aceeasi culoare pe fetele de usa. Combinata cu vopseaua exterioara alba, pielea rosie ofera un contrast interesant.

Mai mult, scaunele au acum incalzire electrica si un sistem de masaj, butoanele fiind montate pe consola centrala langa butonul sistemului de tractiune integrala.

In combinatia data, adica masina mica, alba, cu piele rosie, este clar ca peste 90% din clienti vor fi doamnele si domnisoarele.

Tot la interior, Diamond Edition vine cu iluminare interioara cu LED-uri, ceea ce aduce in habitaclu o lumina alba interesanta. In rest, nu a fost schimbat nimic fata de un ASX normal.

Plasticele sunt de calitate medie, iar spatiul interior este suficient pentru patru ocupanti, insa nu cum te lasa exteriorul masinii sa intelegi.

Pentru drumuri lungi, o familie de trei persoane, cu bagajele aferente reprezinta varianta ideala de deplasare. Spatiul in portbagaj este de 442 litri, si chiar daca cifra pare sa fie imbucuratoare, locul este destul de stramt. Asta probabil si din cauza dotarii masinii cu un portbagaj extrem de compartimentat, bun pentru lucruri mici si marunte, dar care ocupa un spatiu mult prea mare din cel destinat bagajelor voluminoase.

Dotari speciale, pret la pe masura

Mitsubishi ASX Diamond Edition este disponibil ca varianta de echipare doar pentru versiunea cu motor diesel. Oferta consta in trei variante Diamond Edition, diferentele fiind date de lista de dotari oferite in standard. Modelul testat de noi a fost versiunea Diamond Edition.

Pretul de lista este 31.998 euro, dar Mitsubishi ofera un pret de 27.623 euro, daca se opteaza pentru achizitionarea prin programul Rabla. In oferta Mitsubishi mai exista doua versiuni Diamond Edition, cu preturi de 32.962 si respectiv 33.980 euro (TVA inclus).

La nivelul de siguranta in caz de impact, ASX se ridica la pretentiile actualelor standarde in acest domeniu, obtinand scorul general maxim de cinci stele si un grad de protectie de 86% pentru pasagerii adulti.

In dotarea de serie a modelului ASX intra airbaguri frontale si laterale, airbag pentru genuchi si airbaguri laterale tip cortina. Pe lista sistemelor electronice de asistare regasim M-ASTC, cotrolul activ al stabilitatii si tractiunii si Hill Start Assist System - asistenta la plecarea din rampa.

Mitsubishi ASX are o suspensie setata pentru confort, insa asta nu inseamna ca "te versi" din scaun la fiecare curba. Sistemul de suspensie a lui ASX este penalizat in oras, unde, la trecerile peste liniile de tramvai, caroseria "tremura" serios. Un avantaj al micului japonez este reprezentat de dimensiunile compacte, gasirea unui loc de parcare fiind destul de facila.

LED-uri si instalatie audio de inalta fidelitate

Modelul ASX Diamond Edition vine cu o serie de imbunatatiri la capitolul tehnologie. Pe lista de dotari standard regasim sistemul de masaj din scaune si iluminarea interioara cu LED. LED-urile au fost folosite si pentru luminile de zi aplicate sub proiectoare.

De asemenea, luminiile de pozitie folosesc LED-uri. Sistemul multimedia a fost inlocuit cu un sistem Clarion cu un display touch. La acesta poate fi conectat orice sursa externa de muzica: USB, iPod, bluetooth. Poate reda inclusiv imagini video, iar calitatea sunetului este buna.

Tot sistemul Clarion joaca si rol de navigatie, pe acelasi display putand fi afisata harta digitala a orasului in care ne aflam si indicatii de traseu. Mai avem camera pentru mersul cu spatele de o rezolutie buna si un sistem de pornire a motorului prin intermediul telecomenzii.

Numărul românilor ce vor să lucreze în străinătate este tot mai mic. Studiul care arată proporția tinerilor dornici să mai plece
Numărul românilor ce vor să lucreze în străinătate este tot mai mic. Studiul care arată proporția tinerilor dornici să mai plece
Un număr tot mai mic de români caută un loc de munca în altă țară și numărul este în scădere de șase ani. Un studiu realizat la nivel global a dezvăluit că românii ar prefera să...
Ce sunt grupurile secrete de pe WhatsApp și cum funcționează
Ce sunt grupurile secrete de pe WhatsApp și cum funcționează
WhatsApp introduce un meniu de apelare îmbunătățit și o funcție pentru grupuri ascunse în versiunea beta a aplicației. Noua funcție, numită „Hidden Group”, permite crearea și...
#Mitsubishi ASX, #motor puternic, #propulsor diesel economic, #tractiune integrala, #teren accidentat , #Produse