Interesul romanilor fata de marcile nipone din piata second hand autohtona a scazut cu peste 15% dupa dezastrul care a lovit Japonia pe 11 martie anul acesta, potrivit unui comunicat auro.ro remis Bloombiz.ro.
Ofertele postate pe auto.ro pentru Toyota, Mitsubishi, Nissan, Honda Mazda si Suzuki au fost accesate, in total de 317 180 de ori, in intervalul 11 martie-11 aprilie, cu 15,2% mai putin decat in intervalul 7 februarie-10 martie.
Marca japoneza care a avut cel mai mult de suferit in piata auto second hand este Toyota, care a inregistrat o scadere de peste 25% a accesarilor, urmata de Honda -17,7% si Mitsubishi cu o scadere de 16,9%.
Nissan si Mazda au fost marcile nipone cel mai putin afectate de aceasta tendinta, scazand cu 5, respectiv 9,8%.
Desi interesul romanilor pentru masinile japoneze a scazut, pretul mediu al unui automobil de fabricatie nipona a crescut in luna martie cu 30 de euro fata de luna februarie, pana la 7232 de euro.
Cea mai scumpa marca nipona ramane Toyota, cu un pret mediu de 9917 euro atins in luna martie, iar cea mai ieftina, Suzuki cu 5052 euro.
Pretul mediu al unei masini second hand a crescut in ultimele patru saptamani pana la 7410 euro, potrivit Auto Index.