Premierul Calin Popescu Tariceanu incearca sa-i convinga pe japonezii de la Mitsubishi sa investeasca in Romania. Producatorul nipon tatoneaza, la Palatul Victoria, posibilitatea deschiderii unei uzine in tara noastra.
Dupa ce Ford a cumparat uzina de la
Craiova, tot mai multe concerne auto incep sa isi arate interesul pentru o
investitie in Romania. Recent, in mediile internationale s-a vehiculat numele
Mercedes. Pana la o confirmare din partea producatorului german, in scena au aparut
japonezii de la Mitsubishi.
Reprezentantii Mitsubishi s-au intalnit
ieri cu premierul Calin Popescu Tariceanu, aratandu-si interesul pentru o
eventuala investitie in Romania. Potrivit unui comunicat al guvernului,
premierul le-a transmis investitorilor ca industria auto din Romania este in
prezent una dintre cele mai puternice ramuri industriale, iar dezvoltarea
acestui sector va fi considerata in continuare prioritara pentru autoritati, atat
din punct de vedere al productiei propriu-zise, cat si al fabricarii de
subansamble si componente.
Seful Executivului a facut referire la
investitiile din Romania ale Renault si Ford si i-a invitat pe reprezentantii
producatorului japonez de autovehicule sa analizeze, la randul lor,
posibilitatea de a deschide o unitate de productie in Romania, avand in vedere
experienta grupului pe piata romaneasca.
Inca de la sfarsitul anului trecut, in
presa de specialitate au aparut referiri la planurile grupului japonez de
deschidere a unei uzine in Europa, pentru a fi mai aproape de piata in crestere.
S-a vehiculat atunci varianta amplasarii uzinei Rusia. Iata ca acum se vorbeste
oficial si de posibilitatea venirii in Romania.
Crestere cu 250% a profitului in trei ani
Constructorul japonez Mitsubishi Motors a
anuntat, la sfarsitul lunii februarie, ca are ca obiectiv o crestere a
profitului net de 250% in urmatorii trei ani, prin majorarea vanzarilor de pe
pietele emergente. Compania intentioneaza sa reduca nivelul costurilor, sa-si imbunatateasca
eficienta si sa-si majoreze vanzarile, in principal in regiuni bogate in
resurse, precum Orientul Mijlociu, America Latina si Rusia.
De asemenea, grupul japonez intentioneaza sa
comercializeze, in anul fiscal care se va incheia in luna martie, un volum de
1,42 milioane de vehicule, in crestere fata de nivelul estimat pentru acest an,
de 1,337 miliarde vehicule. Compania se va concentra asupra vehiculelor de marime
mica si mijlocie si a vehiculelor utilitare sport (SUV).
Mitsubishi, care isi revine dupa o serie de
scandaluri legate de ascunderea unor defecte, are cele mai mari probleme
financiare dintre producatorii japonezi de automobile. Compania a inregistrat
pierderi nete in ultimii patru ani, inainte de a raporta profit in anul fiscal
care s-a incheiat in luna martie 2007.