Bucurestenii nu sunt tocmai apreciati de soferii de Uber. Mai mult decat atat, Romania, ca tara, ocupa abia locul 12 in topul tarilor cu cele mai bune evaluari, doar cei care se trezesc devreme avand mai multe sanse sa primeasca un scor pozitiv.
Care sunt cele mai suparatoare lucruri pentru soferi, insa? "De la o portiera trantita, pana la timp nesfarsit de asteptare", se arata intr-un studiu al companiei.
Uber a lansat primul sau Raport global de evaluare a utilizatorilor, dupa ce a analizat initial ratingul primit de pasagerii sai.
Potrivit raportului, Romania se afla pe locul 12 in top 20 de tari cu cele mai bune evaluari:
In topul oraselor din Romania in care utilizatorii au cel mai bun rating, Iasiul se afla pe primul loc:
Cele 5 tari ale caror evaluari au crescut semnificativ in ultimii 5 ani:
Pentru utilizatorii din Romania care tin la ratingul lor, vineri este ziua in care au cele mai mari sanse sa primeasca 5 stele. Pe cand, la nivel global, ziua cea mai buna este lunea, iar duminica utilizatorii primesc cele mai slabe evaluari.
La nivel global, 1 ianuarie (Anul Nou) este data calendaristica cu cele mai slabe evaluari pentru utilizatorii Uber, pe cand 31 decembrie si 2 ianuarie sunt cele mai bune zile. Se pare ca perioada sarbatorilor de iarna este specifica evaluarilor slabe, urmata de Ziua Recunostintei si Halloween.
In Romania, utilizatorii au primit cele mai bune evaluari in mijlocul verii, pe 1 august.
In Romania, utilizatorii au mai multe sanse sa primeasca 5 stele dimineata - la 9:00 am, insa, cei ce calatoresc trebuie sa se trezeasca mai devreme pentru un rating bun pentru ca la nivel global lucrurile stau un pic altfel:
Utilizatorii care calatoresc intre miezul noptii si 4 dimineata au cele mai mari sanse de a primi un rating slab:
Pentru a reaminti utilizatorilor cum pot avea o calatorie placuta, bazata pe respect, Uber i-a intrebat pe soferi care sunt acele mici gesturi care pot duce la un rating slab: de la o portiera trantita, pana la timp nesfarsit de asteptare.
Cei de la Uber au conturat si cateva utile pentru utilizatori pentru un rating cat mai bun
Despre evaluarile Uber
Evaluarile Uber au scopul de a incuraja respectul intre pasageri si soferi si de a consolida comunitatea Uber.
La finalul fiecarei curse, calatorii si soferii au posibilitatea de a se evalua reciproc, folosind un rating de la 1 la 5 stele, in functie de experienta calatoriei lor.
Ratingul general al fiecarui sofer si utilizator este afisat ca o medie. De exemplu, un utilizator cu multe evaluari mari poate avea o nota de 4.9.
Feedback-ul este anonim. Nici soferii, nici pasagerii nu pot vedea cate stele au primit dupa o calatorie sau ce rating are o persoana anume. Astfel, feedback-ul sincer, constructiv si respectuos este benefic pentru intreaga comunitate Uber.
Mai multe despre Ghidul Comunitatii Uber si despre cum functioneaza feedback-ul in aplicatie aici.