BlackBerry 10 se lanseaza miercuri: Cum vrea sa dea RIM lovitura, dupa 2 ani de amanari

Marti, 29 Ianuarie 2013, ora 13:10
2097 citiri
BlackBerry 10 se lanseaza miercuri: Cum vrea sa dea RIM lovitura, dupa 2 ani de amanari

Research in Motion (RIM), producatorul telefoanelor BlackBerry, va lansa, miercuri, BlackBerry 10, platforma mobila cu care vrea sa reduca diferenta uriasa fata de liderii pietei de smartphone-uri, Samsung si Apple.

RIM va lansa, la scurt timp dupa evenimentul de maine, o serie de smartphone-uri. Compania, alta data in topul producatorilor mondiali de telefoane mobile, a pierdut in ultimii ani o mare parte a cotei sale de piata.

Se stiu deja doua dintre telefoanele care vor fi lansate - Blackberry Z10 si X10, exista teste publice, prezentari video si fotografii cu telefoanele. De asemenea, se stiu cateva lucruri si despre noua interfata a sistemului de operare.

Reprezentantii companiei nu au dezvaluit insa pana acum specificatiile exacte ale telefoanelor care vor functiona cu noul sistem de operare. Potrivit zvonurilor, BlackBerry Z10 va fi dotat cu tehnologie 4G si va avea un ecran de 4,2 inci, cu rezolutie 1280x768 de pixeli. Telefonul va fi echipat cu procesor Qualcomm Snapdragon si spatiu de stocare de 16 GB. Celalalt model despre care s-a vorbit este mai mic si va avea tastatura fizica.

RIM va lansa, pe parcursul anului 2013, inca sase modele noi de terminale, atat premium, cat si telefoane ieftine.

Care va fi noutatea BlackBerry 10

Una dintre marile noutati ale platformei care va fi anuntata maine este BlackBerry Hub, o modalitate prin intermediul caruia utilizatorul isi va administra e-mail-urile, textele, mesajele primite prin intermediul BlackBerry Messenger si notificarile din social media. Aceasta functie nu se regaseste la niciunul dintre sistemele de operare competitoare: Android, iOS sau Windows 8.

Aplicatii BlackBerry

Seful RIM, Thorsten Heins, a declarat recent pentru Die Welt, ca se asteapta ca magazinul online de aplicatii BlackBerry sa ajunga la 70.000 de titluri, in momentul lansarii BlackBerry 10.

Potrivit analistilor, pentru a-i castiga pe utilizatorii de telefonie mobila, RIM trebuie sa le ofere acestora aplicatii esentiale, care au o mare popularitate in prezent, precum Snapchat, Instagram (pentru care Facebook a platit un miliard de dolari si care are peste 90 de milioane de utilizatori), Spotify, Evernote, Skype, Netflix sau Google Maps.

De asemenea, va conta mult si browser-ul pe care RIM il va prezenta pentru platforma BlackBerry 10. In plus, modul in care vor fi prezentate serviciile clasice, precum Facebook, Twitter, LinkedIn sau Foursquare, vor atarna greu in optiunile utilizatorilor.

Marii clienti ai BlackBerry

Oficialii companiei au declarat ca au instalat dispozitive BlackBerry 10, in varianta beta, in peste 120 de corporatii. Aceasta ramane, de altfel, si marea provocare pentru RIM: va reusi sa convinga clientii corporatisti?

RIM depinde in cea mai mare parte de corporatii si de agentiile guvernamentale, acestea constituiind 71% dintre abonatii sai. Mari clienti din Statele Unite, precum Yahoo, Halliburton, U.S. Bureau of Alcohol sau Tobacco Firearms au renuntat in bloc la serviciile BlackBerry.

Ricoh America, care vinde echipamente pentru birou, incare are 2.000 de utilizatori BlackBerry in Statele Unite, de la 4.000, cati avea in 2009.

"Pur si simplu nu mai cumparam noi dispozitive BB. Daca avem cheltuieli planificate, le folosim pentru Android si Apple. Sunt mult mai acceptate de catre angajatii nostri", a declarat Tracey Rothernberg, CIO in cadrul Ricoh America.

Un client important al RIM, Land O'Lakes, producator de unt, a renuntat la serviciile BlackBerry. De la 2.500 de utilizatori BlackBerry s-a ajuns la doar 12.

Dell, unul dintre cei mai mari producatori de computere din lume, un alt client major al RIM, are aproximativ 28.000 de utilizatori BlackBerry, adica 68% din numarul total de telefoane folosite in interiorul companiei.

Cota de piata nesemnificativa

Cota de piata a BlackBerry a ajuns la 5,3% in 2012, potrivit companiei de consultanta Gartner, in scadere cu 50% fata de anul anterior. Sistemul de operare Google Android are o cota de piata globala de 65%, in timp ce iOS iPhone are 21%. Directorul executiv al RIM, Thorsten Heins, este convins ca in piata este loc si pentru BlackBerry.

Thorsten Heins, care a devenit director executiv in luna ianuarie, 2012, a restructurat pana in prezent 30% din forta de munca a producatorului, a angajat noi manageri in departamentele de marketing si vanzari, si a extins rezervele cashe ale companiei pana la 2,9 miliarde de dolari.

Actiunile RIM au crescut cu 178% din luna septembrie a anului trecut, pana in prezent, un semn ca investitorii au incredere in strategia lui Thorsten Heins.

#lansare Blackberry 10, #smartphone BlackBerry 10, #Blackberry Z10, #BlackBerry X10 , #BlackBerry