Sapte greseli capitale in marketingul mobil

Joi, 14 Iunie 2012, ora 18:33
1621 citiri
Sapte greseli capitale in marketingul mobil

Banii se revarsa pur si simplu pe piata de publicitate mobila, numai anul trecut aceasta ajungand la o valoare de 5,3 miliarde de dolari. Totusi, nu toate reclamele si actiunile de promovare isi ating scopul.

Unele dintre campaniile si spoturile publicitare sunt de-a dreptul hilare, cateva incurajandu-te sa-ti folosesti telefonul mobil, fix exact acolo unde semnalul lipseste. Insa, unele chiar te lasa cu gura cascata. De exemplu, stii ce inseamna "showrooming"? Si daca stii, ai idee cum poti sa-l previi? BusinessInsider a alcatuit un top al celor frecvente gresei de marketing pe piata mobile.

Banner cu cod QR, in statia de metrou, acolo unde semnalul lipseste

Michael Collins, CEO la agentia de publicitate Joule, a declarat ca a vazut un cod QR pus pe un autobuz: "Cum sa te gandesti, ca publicitar, ca cineva va sta sa fotografieze codul QR, aflat pe un autobuz in permanenta miscare?", se intreaba, siderat Collins.

De asemenea, prin SUA, dar si prin Romania, exista bannere cu coduri QR in metrou, acolo unde semnalul wireless este greu de gasit.

Aplicatia sau reclama te trimite intr-un singur loc: site-ul firmei cu pricina

Specialistii sustin ca aplicatiile pentru mobil trebuie sa fie noi si mai ales exclusive. Utilizatorii adora sa descopere continut nou in lumea mobila. Insa, daca intra de pe mobil, fix pe un site web simplu, mai mult ca sigur ca nu va da si a doua oara click pe aplicatia respectiva.

Absenta cupoanelor de reduceri

Cumparatorii isi folosesc des terminalele mobile pe post de ustensile de shopping atunci cand sunt in magazine.

De multe ori compara preturile din magazinul in care se afla fizic, cu al altor magazine. Actiunea se numeste "showrooming" - adica, ma plimb prin mall, dar caut si in alte magazine online, iar daca gasesc acolo mai ieftin, de acolo cumpar. Iar asta incepe sa devina o adevarata pacoste pentru retailerii clasici.

Campanie pe mobile, dar fara suportul unui site optimizat pentru navigarea de pe mobil

Daca trimiti utilizatorii de terminale mobile catre un site creat in flash, dar care nu este optimizat pentru mobil, atunci ai muncit degeaba. Iar asta este principala greseala pe care o fac mobile marketerii.

Bannere foarte urate

Ernie Cormier, CEO la Nexage, spune ca industria de marketing mobil trebuie sa investe ce inseamna angajamentul si mai ales calitatea. El considera ca industria de profil se afla in postura in care s-a aflat in care marketingul si creatiile de pe web se aflau in anii '96-'97.

Adica, actualele reclame si spoturi de pe mobil sunt crude, urate, iar unii publicitari ar trebui sa intre in pamant de rusine pentru asemenea creatii, insa ele se vor cizela odata cu trecere timpului.

Ernie Cormier sustine ca, multi publicitari inca se tem sa fie mai creativi in domeniul media si video data, pentru ca, spun ei, nivelul de creativitate in aceste doua domenii este restrans. Gresit, spune Cormier.

Lipsa unei campanii din social media si mobile

Jeff Plaisted, director de vanzari si strategie pentru piata mobile la Microsoft, sustine ca publicitarii trebuie sa desfaca lacatul celor trei: social, local si mobile marketing, pe scurt "SoLoMo".

Industria intelege ca mobile inseamna social si local in multe privinte, iar jucatorii cheie din publicitatea mobila vor deveni, cat de curand, site-uri de social media, precum Facebook, Twitter sau FourSquare.

Insa, inca nu se stie cat de coerente si la ce nivel sunt campaniile pe social media, pentru ca rezultatele se afla la intersectia dintre marketing social, local, mobile si de publicitate. Jocurile online sunt puternic relationate cu prezenta multora pe retelele sociale, insa unele aspecte trebuie privite mai departe de capitolul jocuri.

Sa cumperi spatiu publicitar fara sa ai habar de dimensiunea campaniei

Dave Snyder, creative director la FirstBorn, spune ca, de multe ori, companiile cumpara spatiu publicitar pe piata mobile, dupa care constata ca respectiva campanie este destinata, de fapt, unei zone media de o mai mare amploare.

Clientii trimit de multe ori publicitarilor calupuri scurte cu prezentarea campaniei, insa dupa ce spatiile publicitare au fost deja cumparate. Motiv pentru care, campania nu se mai potriveste pe dispozitivele mobile, deci este ineficienta.

#mobile marketing, #mobile shopping, #piata de publicitate mobila, #dispozitive mobile de navigare , #Mobile online