Adobe: Apple este vinovat pentru "moartea" Flash

Luni, 14 Noiembrie 2011, ora 08:58
1590 citiri
Adobe: Apple este vinovat pentru "moartea" Flash
Foto: Apple vs. Adobe/ SURSA: Gizmodo

Adobe il invinovateste pe Steve Jobs si compania sa pentru esecul inregistrat de aplicatia Flash, dupa ce Apple a respins Mobile Flash de pe sistemul sau de operare iOS.

Acuzatia este adusa tocmai de Mike Chambers, inginer Adobe care a lucrat la dezvoltarea Flash, pe propriul blog, si vine sa consolideze o teorie bine cunoscuta: Apple obtine intotdeauna ce si-a dorit.

"Luand in considerare fragmentarea intensa a pietei de telefonie mobila, dar si faptul ca una dintre cele mai mari platforme de operare (iOS) nu a dorit sa permita accesul Flash Player in browser, Flash Player nu a avut nicio sansa sa ajunga atat de omniprezent precum este pe desktop-uri", spune reprezentantul Adobe.

Practic, Chambers spune ca mobile Flash a "murit", tocmai pentru ca a fost refuzat de Apple.

"Daca voiai o experienta buna pe internet de pe telefon, trebuia sa ai atat o solutie Flash, cat si una HTML5. Avand in vedere sustinerea puternica pentru HTML5 in aria dispozitivelor mobile moderne, era mult mai logic sa se creeze o solutie HTML5 de la inceput. Vreau sa ma fac bine inteles: orice am fi facut, Flash Player nu avea cum sa ruleze pe sistemul iOS al Apple in viitorul apropiat", scrie Chambers pe blogul personal.

Prin vocea inginerului, Adobe recunoaste ca unul dintre motivele pentru care Flash Player nu a reusit sa mearga mai departe a fost simplul fapt ca Apple, cel mai "indragit" membru al lumii tehnologice, i-a intors spatele.

Asa ca Adobe a facut o alegere corecta, spun specialistii: s-a indreptat catre HTML5 si isi va schimba punctul de interes de la Flash la browser gaming, dar si catre video streaming.

"Mai mult, HTML5 are o sustinere puternica atat pentru smartphone-uri, cat si pentru tablete. Intr-adevar, pe dispozitivele mobile, nivelul de omniprezenta al HTML5 este similar cu cel al Flash Player pe desktop. Chiar daca performantele si implementarea solutiei nu a fost intotdeauna extraordinara sau consistenta pe dispozitive, ele au continuat sa se imbunatateasca intr-un ritm incredibil de rapid", spune inginerul Adobe, oferind ca exemplu diferentele de performanta ale Canvas intre sistemele iOS 4 si iOS 5.

#Apple esec Flash, #Adobe acuza Apple, #esec mobile Flash , #Stiri Mobile