Comert online: De ce utilizatorii de tablete sunt mai valorosi decat cei de smartphone

Joi, 19 Ianuarie 2012, ora 18:30
1915 citiri
Comert online: De ce utilizatorii de tablete sunt mai valorosi decat cei de smartphone

Utilizatorii de tablete au cheltuit in medie 123 de dolari in 2011, cu 54% mai mult decat utilizatorii de smartphone-uri, potrivit unui studiu realizat de catre Adobe.

Retailerii trebuie sa se adapteze celor doua tipuri de utilizatori si sa-i trateze dupa strategii diferite, crede John Mellor, seful diviziei Adobe Digital Marketing Business.

Studiul Adobe noteaza faptul ca utilizatorii de tablete au inceput sa se vada in statisticile retailerilor online, de la 1% in decembrie 2011 la 4% in ianuarie 2012.

Exista doua motive pentru care utilizatorii de tablete sunt mai valorosi decat utilizatorii de smartphone-uri, laptop-uri sau computere de tip desktop: dispozitivele sunt create in asa fel incat experienta de cumparare este mult mai la indemana utilizatorului si utilizatorii de tablete au mai multi bani decat restul.

Se va schimba aceasta dinamica in cazul in care tabletele devin mult mai iefine decat sunt in prezent? Depinde.

Rata de achizitie a tabletelor low cost ar putea schimba comportamentul de cumparare, iar acesta este un trend pe care companiile ar trebui sa-l monitorizeze in urmatoarele luni.

Sa nu conteze nimeni pe faptul ca demograficele pentru utilizatorii de iPad se vor schimba prea curand, spune Austin Bankhead, director in cadrul Adobe. Motivul acestei afirmatii este faptul ca Apple este o companie cunoscuta pentru faptul ca mentine preturile sus, intotdeauna mai mari decat competitorii sai directi.

Si cu toate acestea, Apple atrage clienti care isi permit sa plateasca pentru produsele sale. Spre exemplu, Apple iPad se vinde de la 499 de dolari, modelul de 16GB, la 829 de dolari, modelul de 64 GB, fara sa fie inclus serviciul wireless 3G.

Ar putea fi considerata noutatea tabletelor un alt factor? Executivii Adobe cred ca da si ca este imperios necesara analiza trendurilor in fiecare luna.

Studiul a scos in evidenta faptul ca valoarea medie a comenzilor si ratele de conversie inregistrate in zilele de reduceri Black Friday si Cyber Monday au fost mai mari decat ratele medii inregistrate pe parcursul anului calendaristic 2011.

Studiul Adobe se bazeaza pe o analiza a 16 miliarde de vizite inregistrate pe site-urile a peste 150 de retaileri pe parcursul anului 2011. Veniturile anuale generate de aceste site-uri se ridica la 260 de milioane de dolari.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#utilizatori tablete, #utilizatori smartphone, #shopping smartphone, #shopping online , #Stiri Mobile