Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Analiza tech: Cum se impaca romanii cu smartphone-ul

Analiza tech: Cum se impaca romanii cu smartphone-ul


Aproape jumatate dintre romanii care au smartphone-uri isi folosesc gadget-urile pentru a fi la curent cu noutatile, iar 44% pentru a cumpara produse, un utilizator avand in medie 22 de aplicatii, dupa cum arata un studiu GfK Romania.

70% dintre romani sunt atrasi de tehnologia moderna si incerca sa o foloseasca cat mai mult posibil, dupa cum arata un studio GfK Romania realizat in aprilie.

Peste jumatate dintre ei cred ca aspectul si stilul unui produs electronic sunt importante in decizia de cumparare, dar aceasta decizie este luata pe criterii de utilitate - cumpara produse care sa ii ajute sa faca ce au nevoie si nu pentru distractie.

Aproape jumatate dintre ei sunt animati de nevoia de a stapani tehnologia moderna si de a fi la curent cu noutatile, in vreme ce 44% cumpara produse care pot fi upgradate sau actualizate.

Ce fac cu smartphone-ul

Cea mai mare parte a detinatorilor de smartphone-uri (79%) obisnuiesc sa-si verifice mailul, fie ca este vorba de cel personal sau cel de serviciu.

In jur de doua treimi folosesc smartphone-ul pentru a vizita diferite comunitati online si retele sociale sau ca pe o agenda pentru programari.

Un procent semnificativ (47%) declara ca obisnuieste sa faca fotografii si sa posteze informatii in social media, dar exista si tendinta de a cauta informatii pe internet direct in magazin, atunci cand se afla la cumparaturi, despre produsele pe care intentioneaza sa le achizitioneze (41%). Celor mai tineri le place sa gaseasca in orice moment un loc de distractie in oras (32% dintre utilizatori).

Top 5 cele mai folosite aplicatii

Numarul mediu de aplicatii descarcate este de 22, jumatate dintre aplicatiile pe care le descarca le si pastreaza si aproape o treime sunt folosite zilnic (patru aplicatii). In mod obisnuit, detinatorii de smartphone-uri din Romania utilizeaza:Email/ Chat/ Instant Messenger (76%), Muzica/ Radio (60%), Retele sociale/ Bloguri (57%), Jocuri/ Petrecerea timpului liber (54%) si Stiri/ Meteo (49%).

Studiul GfK, desfasurat in aprilie 2012, a urmarit evaluarea atitudinilor fata de tehnologia moderna si a comportamentelor de utilizare ale detinatorilor de smartphone.

Populatia tinta din Romania a fost reprezentata de utilizatorii adulti de smartphone cu varsta cuprinsa intre 18 si 55 de ani. Dimensiunea esantionului a fost de 513 respondenti.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1100 ori