Industria aplicatiilor mobile, un "taram al fagaduintei" pentru investitori

Luni, 14 Mai 2012, ora 19:00
1709 citiri
Industria aplicatiilor mobile, un "taram al fagaduintei" pentru investitori

Unii investitori din Silicon Valley sunt dispusi sa parieze totul pe industria mobile. Desi pretul de cumparare de un miliard de dolari reprezinta o anomalie, mesajul din spatele achizitiei Instagram de catre Facebook este acela ca viitorul sta in aplicatiile mobile.

Sentimentul este impartasit de nenumarate startup-uri care produc aplicatii software pentru smartphone-uri si tablete. Toate lupta pentru o bucatica din veniturile de sase miliarde de dolari pe care piata aplicatiilor le-a generat in 2011, potrivit Forrester Research. Mai mult, compania de cercetare se asteapta ca in 2012, valoarea pietei sa se dubleze, la 12 miliarde de dolari, o cifra inredibila pentru o piata nu mai veche de patru ani, scrie Technology Review.

Dimensiunea pietei de mobile si ritmul rapid de crestere i-au convins pe unii investitori sa se concentreze exclusiv in aceasta directie. Kleiner Perkins Caufield & Byers este dispusa sa investeasca 200 milioane dolari in asa-numitul iFund din software-ul de mobile. Acum, unele startup-uri si "acceleratori" (firme care finanteaza si, uneori, ofera spatii de birouri pentru o participatie in companiile noi) sunt, de asemenea, trecerea la un model all-mobile, iar printre ele se numara si Tandem Capital si Archimedes Labs.

Cat de riscant este sa pui toate ouale intr-un singur cos?

In general, sansele de succes sunt foarte scazute. In luna martie, Apple a declarat ca a platit dezvoltatorilor circa patru miliarde de dolari de la lansarea App Store in 2008, insa beneficiarii au fost nu mai putin de 340 mii de aplicatii, potrivit Distimo, o companie de cercetare de piata. In aceste conditii, Distimo estimeaza ca o aplicatie atrage in medie doar 20 de dolari pe zi sau 7.300 dolari pe an.

Chiar si asa, Chris Silva, mobile analyst la Altimeter Group, spune ca acum este momentul potrivit pentru antreprenori sa se concentra pe industria de aplicatii mobile, deoarece piata este in continua transformare. Se schimba atat de mult si atat de repede, incat nu se stie exact care vor fi cele mai importante sisteme de operare intr-un an sau doi. "Putem vorbi de o imagine complet diferita, chiar si peste 18 luni de acum", spune Silva.

Magazinele de aplicatii, printre care App Store si Google Android Market (numit acum Google Play) au inregistrat peste 35 miliarde de descarcari. Aceste magazine, care au contribuit la facilitarea distribuirii de aplicatii mobile milioanelor de potentiali clienti, sunt cele care au determinat trendul de crestere in randul startup-urilor specializate pe aplicatii, este de parere Doug Renert, cofondator Tandem, un accelerator din Burlingame, California, care ofera finantare si spatii de birouri pentru startup-uri.

Cu 550 mii de aplicatii in App Store si cu 450 de mii in Google Play, daca luam in calcul atat aplicatiile contra cost, cat si cele gratuite, este dificil pentru dezvoltatorii de aplicatii sa atraga atentia. Cu toate acestea, cele mai bune dintre ele vor gasi intotdeauna audienta si vor genera venituri.

#industria aplicatiilor mobile, #piata aplicatiilor mobile, #aplicatii mobile, #investitii aplicatii , #Telefoane mobile