Reduceri de costuri pentru banci, prin managementul serviciilor de telefonie

Miercuri, 27 Octombrie 2010, ora 13:07
1464 citiri
Reduceri de costuri pentru banci, prin managementul serviciilor de telefonie

Bancile ar putea face economii anuale de pana la 530.000 de euro, prin aplicarea unui sistem de management avansat al costurilor de telefonie, potrivit unei analize realizate de Lasting Software. 

"Nivelul ridicat al acestor economii este dat de infrastructura complexa in materie de telecomunicatii caracteristica pentru o institutie bancara si este posibil prin verificarea operatorilor de telefonie, analiza eficientei abonamentelor, evidenta defalcata a costurilor, respectiv analiza incarcarii reale a facturii, toate acestea corelate cu un sistem avansat de matching intre consumul real si cea mai buna oferta de pe piata", a declarat Horatiu Moldovan, Presedinte LASTING Group.

Analiza a luat in calcul costurile anuale de telefonie a patru banci a caror factura telefonica anuala variaza intre 500.000 si 1.300.000 de euro si care detin impreuna, in Romania, o cota de piata de aproximativ 21%.

In primul an de la implementarea unei solutii complete de management al costurilor de telefonie, in functie de infrastructura bancii, costurile scad cu minim 150.000 de euro.

In cazul unei banci de mari dimensiuni, cu un sistem intern de telefonie foarte complex, economiile se pot ridica pana la 530.000 de euro.

Procentual, reducerile de costuri se incadreaza intre 30 si 55%. Ulterior, media anuala a economiilor este de circa 250.000 de euro.

Principalele surse de economie sunt asigurarea unei facturari corecte si reale conform contractului cu operatorul, optimizarea pachetelor alese in functie de costurile reale, gestionarea corespunzatoare a bugetului de telefonie prin analiza raportului telefonie fixa/telefonie mobila, urmarirea si limitarea exceselor angajatilor, adica a convorbirilor in interes personal. 

#costuri, #banci, #servicii, #telefonie, #lasting , #Telefonie fixa