Cifra de afaceri a Mol Romania a scazut cu 23% in 2009

Luni, 15 Februarie 2010, ora 12:31
1463 citiri
Cifra de afaceri a Mol Romania a scazut cu 23% in 2009

Cifra de afaceri a Mol Romania a scazut in 2009 cu 23%, la aproximativ 450 milioane euro, mai ales din cauza deprecierii monedei nationale fata de euro, dar si a declinului general de pe piata carburantilor din Romania, in special pe segmentul cardurilor de carburant, a anuntat luni compania, transmite NewsIn.

"Anul trecut cifra de afaceri a companiei a fost generata in principal de diviziile de retail si corporate, dar a fost sustinuta si de alte segmente de business, precum vanzarile en gros de lubrifianti si de produse petrochimice. Acestea au inregistrat o crestere usoara a vanzarilor in 2009, comparativ cu 2008", se arata intr-un comunicat al companiei.

Imbunatatirea managementului categoriilor de produse din magazinele benzinariilor a avut o influenta pozitiva asupra rezultatelor Mol.

"Astfel, vanzarile magazinelor s-au mentinut aproximativ la acelasi nivel din 2008, peste media pietei de retail a bunurilor de larg consum din Romania", a mai anuntat compania.

Totodata, Mol Romania a inregistrat in 2009 un profit de aproximativ 17 milioane euro. Potrivit raportului companiei pe anul 2008, profitul din acel an al Mol Romania a fost de aproape 12 milioane euro.

De asemenea, cota de piata a Mol Romania s-a mentinut in 2009 la acelasi nivel comparativ cu 2008, respectiv la 11%. In acelasi timp, vanzarile de carburanti in litri au scazut cu 5%.

"In 2009, vanzarile de carburant catre companii (segmentul corporate) au fost cele mai afectate de recesiunea economica. Acestea au fost cu peste 10% mai mici decat in 2008, procent care se incadreaza in tendinta generala a pietei de referinta", mai informeaza raportul Mol Romania.

Potrivit reprezentantilor Mol, pana la sfarsitul acestui an, 50 de benzinarii Mol Romania vor ajunge sa fie modernizate conform noului standard vizual, in conditiile in care Mol detine in Romania 126 de bezinarii.

"Pregatim o strategie pe termen mediu pentru filiala noastra, valabila pana in 2015, luand in considerare oportunitati eficiente, generatoare de valoare adaugata pe piata locala. Studiem si posibilitatea extinderii portofoliului de activitati, intarind in acelasi timp oferta pe care brandul Mol o face consumatorilor din Romania", a declarat directorul general al Mol Romania, Szabolcs Ferencz.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Dotează igienic intrările în spațiul tău de business, pentru o bună curățenie și siguranță!
Dotează igienic intrările în spațiul tău de business, pentru o bună curățenie și siguranță!
Indiferent de domeniul de activitate, în afaceri, igienă și siguranța nu ar trebui să fie niciodată neglijate. Exista anumite in care acest aspect este cu atat mai important, intrucat...
#afaceri, #mol, #euro, #carburanti , #stiri MOL