Marketingul care ingheata reclamele

Vineri, 18 Iulie 2008, ora 00:33
1869 citiri
Marketingul care ingheata reclamele

In Romania se inregistreaza cel mai scazut consum de inghetata din tarile UE: 1,2 kilograme pe cap de locuitor anual. Distributia pentru marcile de inghetata este costisitoare, fapt care ii face pe producatori sa aloce bugete modeste pentru publicitate.

In semestrul I 2008, volumul net de

publicitate la inghetata este estimat la 1,8 milioane de euro. Numarul de

reclame difuzate a crescut cu 24% fata de anul trecut.

Romanii „nu se topesc" dupa inghetata.

Statisticile arata ca un roman mananca doar 1,2 kg pe an. Consumul este foarte

redus fata de cel inregistrat in alte tari europene: Ungaria (3,5 kg), Italia

(16 kg) si Suedia (12 kg). Inghetata nu are loc in frigiderele romanilor. (Cand

se anunta ca pretul carnii de porc va creste cu 25%, in plina vara, cine mai

are pofta de inghetata?) Aceste produs este perceput ca unul racoritor, si nu

ca un desert.

De aceea, consumul in Romania este

sezonier, inregistrand volume crescute in lunile de vara. Bugetele de

publicitate alocate pentru promovarea marcilor de inghetata sunt pe masura vanzarilor.

In primele sase luni ale acestui an, volumul brut de publicitate consumat

pentru promovarea acestui produs pe tv, presa si radio s-a ridicat la 7,98

milioane de euro (calculat pe tarifele-lista), conform monitorizarilor Alfa

Cont.

Volumul este cu 23% mai mare decat cel inregistrat

in aceeasi perioada a anului trecut. Numarul de insertii publicitare s-a

majorat cu 24%. Totusi, volumul net, adica banii cheltuiti pentru promovare,

este estimat la 1,8 milioane de euro.

Toate aceste majorari sunt in concordanta

cu vanzarile de inghetata (in volum si valoric). In fond, daca vanzarile sunt

modeste, atunci si bugetele de promovare respecta (in procente) dimensiunile

acestora.

Trei producatori pe „terenul" publicitatii

Sorin Doru, General Manager al firmei de

consultanta Media Hub, spune ca principalul instrument de marketing al producatorilor

de inghetata este... frigiderul. „Ca sa construiesti o buna retea de distributie

- de la supermarket la chioscul de cartier - costa ceva bani si s-ar putea ca o

buna parte a banilor de marketing sa se duca in aceasta directie", afirma

Sorin Doru.

El considera ca sunt doi factori importanti

care stau la baza investitiilor reduse in publicitate: interesul redus pentru

marketing al producatorilor locali si volumele mici de afaceri ale acestora,

care nu permit sustinerea unor investitii mari in promovare. Daca frigiderul

este „instrumentul de marketing" in aceasta categorie (reteaua de distributie

costisitoare), sa nu uitam ca la acesta se adauga si factura la curentul

electric a comerciantului.

In primul semestru 2008, trei producatori

au jucat pe „terenul publicitatii": Nestle, Napolact si Danone. Toti si-au

dirijat bugetele de comunicare spre televiziune, suportul media cu cel mai mare

impact. Nestle ocupa primul locul in topul celor mai mari investitori in

publicitatea tv, cu 2.457 de spoturi, in valoare bruta de 4,7 milioane de euro.

Este urmat de Napolact (946 de insertii, 2,5 milioane de euro) si Danone (238

de insertii, 570.000 de euro).

Anul trecut, cel mai mare consum de

publicitate pentru marcile de inghetata s-a inregistrat in luna mai, 3,9

milioane euro pe tv, presa si radio. In decembrie, consumul de spatii

publicitare a inghetat: niciun spot tv, nicio macheta de presa!

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...