Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Nestle exporta 40% din napolitanele si cafeaua produse in Timisoara

Nestle exporta 40% din napolitanele si cafeaua produse in Timisoara


Grupul elvetian Nestle, care a investit 10 milioane de euro in fabrica de la Timisoara de la achizitia din 2001, exporta in prezent 40% din napolitanele si cafeaua solubila produse in aceasta unitate in 12 state si intentioneaza sa intre si pe alte piete externe.

"Aproximativ 25% din exporturi sunt reprezentate de napolitane, sub brandurile Balaton in Ungaria, Mura in Bulgaria si Nesquick in celelalte state. Exploram toate statele din Europa cu brandul Nesquick, sunt proiecte care se realizeaza in timp", a declarat directorul fabricii din Timisoara, Ramon Mendivil.

Oficialii companiei au aratat ca nu au fixat un target pentru cresterea ponderii exporturilor. Printre alte state in care exporta se numara Grecia, Olanda, Franta, Marea Britanie si Israel.

In ceea ce priveste brandul Joe, acesta este destinat exclusiv pietei romanesti si este al treilea contributor la businessul Nestle Romania, cu o pondere de 10%, incluzand atat napolitanele, cat si inghetata. Acesta este devansat in ordine de brandul Nescafe, care are o pondere de 18% din afaceri, si produsul culinar Maggi, cu 17%. In total, segmentul dulciuri reprezinta 16% din cifra de afaceri a Nestle Romania.

Potrivit datelor Nielsen, citate de companie, Joe detinea la finele lunii martie 25% din piata de napolitane in valoare.

"Vanzarile de napolitane se ridica la 55 milioane euro, reprezentand circa 10% din piata totala de dulciuri", a aratat Eduard Gongonie, business executive manager confectionary. La fabrica din Timisoara sunt produse anual peste 90 de milioane de napolitane. Unitatea are un numar de 440 de angajati si o suprafata totala de 21.360 metri patrati.

Nestle a intrat pe piata romaneasca in 1995, in 2001 a cumparat fabrica de napolitane Joe, de la Timisoara, de la omul de afaceri Florentin Banu, unde ambaleaza si cafeaua solubila Nescafe. Dupa achizitia Joe, cifra de afaceri a Nestle pe piata romaneasca s-a dublat. Ulterior, in 2006, a achizitionat Delta Ice Cream, care avea o unitate de productie langa Bucuresti. In 2008, compania a transferat productia in Bulgaria.

"Am investit in Romania si vom continua sa investim, sa ne imbunatatim fabrica", a declarat directorul general al Nestle Romania, Herve de Froment.

Intrebat de evolutia afacerilor anul trecut, seful companiei nu a dorit sa dezvaluie cifrele, dar a dat de inteles ca Nestle Romania a ramas profitabila. In ultima parte a anului trecut, de Forment estima ca Nestle Romania va incheia 2013 cu o cifra de afaceri similara cu cea din 2012 si avea ca obiectiv cresterea si ramanerea pe profit.

In 2012, compania a raportat o cifra de afaceri de 718 milioane lei (161 milioane euro), in crestere cu 8% comparativ cu anul anterior, si a trecut pe profit, de 5,5 milioane lei (1,23 milioane euro), dupa mai multi ani in care a inregistrat pierderi.

"Trebuie sa avem o vara buna, ca sa avem un an mai bun. Inghetata poate face diferenta. Anul trecut nu a fost un an bun. Piata de cafea este in scadere, la fel si cea de alimente pentru bebelusi, pentru ca si numarul de nasteri este in scadere. Segmentul petfood este in crestere. Joe este in crestere. Este un mix: unele segmente cresc, altele au dificultati", a aratat de Froment.

Portofoliul Nestle Romania cuprinde cereale pentru micul dejun si batoane de cereale, bauturi calde, divizia Nestle Professional, dulciuri, inghetata, produse culinare, produse pentru sugari si hrana pentru animale.

Seful companiei a aratat ca Nestle are un portofoliu echilibrat, cele mai multe dintre branduri fiind lideri pe categoriile lor. Grupul elvetian Nestle este prezent in 86 de tari, cu un numar de 468 de fabrici si 300.000 de angajati.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 1541 ori