Adio, Nokia si Sony Ericsson!

Vineri, 24 Iunie 2011, ora 12:16
5209 citiri
Adio, Nokia si Sony Ericsson!

V-ati obisnuit cu Nokia, MySpace, Sony Ericcson sau Saab? Toate aceste branduri vor fi istorie din 2012. Cauzele mortii? Concurenta acerba, scaderea vanzarilor si greselile de management.

In fiecare an, publicatia 24/7 Wall St. realizeaza o lista a brandurilor care urmeaza sa dispara. Predictiile facute anul trecut s-au adeverit aproape in totalitate, unul dintre marii "disparuti" fiind T-Mobile. Si pentru 2012, se anunta "moartea" a catorva branduri celebre.

La sfarsitul lui mai, AT&T si Deutsche Telekom au anuntat ca AT&T va achizitiona divizia americana a T-Mobile pentru 39 milioane de dolari. Tranzactia a adaugat 34 de milioane de clienti companie, transformand-o in cel mai mare operator telecom din SUA.

Branduri care au rezistat decenii cad precum frunzele. Spre exemplu, Pontiac, cunoscutul brand auto aparut in 1926, a desparut. General Motors nu-si mai permitea mentinerea acestuia.

Ultimii ani ne-au demonstrat ca niciun brand nu este "too big to fail" (prea mare pentru a cadea) daca este coplesit de competitie, noi aparitii, costuri sau management defectuos.

Lista realizata de Wall-Street tine cont de cateva criterii bine stafilite: scaderea rapida a vanzarilor, declaratii ale oficialilor companiilor legate de disparitia brandului si costuri in crestere rapida ce nu pot fi amortizate prin preturi mai mari.

De asemenea, se analizeaza companiile vandute, companiile care intra in faliment si cele care au pierdut o mare parte din clienti.

Toate brandurile din lista Wall-Street sufera de una sau mai multe din aceste sindroame. Toate vor disparea in urmatoarele 18 luni, conform analizei 24/7 Wall St. preluata de Business Insider.

Nokia

Nokia a murit. Cel mai mare producator de telefoane mobile din lume a vandut doar 25% din total de 428 de milioane de telefoane mobile distribuite in primul trimestru la nivel mondial.

Cota de piata in primul trimestru din 2010 era de 31%.

Nokia nu va ramane independenta. Are o prezenta foarte modesta intr-o industrie a smartphone-urilor care creste rapid si este condusa de Apple, Research In Motion, HTC si Samsung.

Printre potentialii cumparatori ai Nokia se vehiculeaza numele HTC, al patrulea mare jucator de pe piata telefoanelor inteligente.

Nokia ar putea fi cumparata si de Microsoft, Samsung sau LG Electronics.

MySpace

MySpace, cea mai mare retea sociala in trecut, a murit demult. Va fi ingropata in curand.

News Corp a cumparat MySpace in 2005 pentru 580 de milioane de dolari, suma considerata a fi modesta la acel moment. MySpace a fost pe locul 1 din punct de vedere al traficului in retele sociale intre mijlocul lui 2006 si mijlocul lui 2008.

Exista zvonuri conform carora MySpace s-ar putea vinde pentru 100 de milioane de dolari. News Corp a lasat sa se inteleaga ca va inchide reteaua daca nu va gasi cui sa o vanda.

Sony Ericcson

Sony Ericsson a fost unul dintre cei mai mari vendori de telefoane mobile, alaturi de Nokia, Samsung, LG si Motorola.

Dezvoltarea de produse Sony Ericsson a palit in fata unor companii precum Apple sau RIM.

Vanzarile producatorului au scazut de la 97 de milioane de unitati in 2008 la 43 de milioane anul trecut. In acelasi timp, vanzarile de iPhone se dubleaza in fiecare an.

Exista zvonuri conform carora Sony va prelua operatiunile, va rebrandui telefoanele cu numele sau si va crea un tandem intre acestea si consolele PS3 si PC-urile VAIO.

Saab

Prima masina Saab a fost lansata pe piata in 1949 de compania suedeza Svenska Aeroplan.

Evolutia Saab a convins General Motors sa cumpere jumatate de companie in 1989 si restul in 2000.

Problema Saab a fost ca a ramas un brand de nisa intr-o industrie dominata de jucatori foarte mari, precum Ford si Chevrolet.

Cu un potential de vanzare de 50.000 de masini anual, Saab nu mai este un brand viabil.

Sony Pictures

Sony are o divizie de productie care nu are nicio legatura cu business-ul de baza, acela de electronice si jocuri video.

Sony Pictures a aparut dupa ce Sony a cumparat Tri-Star Pictures al Columbia in 1989 pentru 3,4 miliarde de dolari. De atunci, divizia a evoluat lamentabil.

Viitorul Sony a fost zguduit de recentul cutremur din Japonia si de atacurile repetate asupra PlayStation Network

CEO Howard Stringer este presat sa ia masuri pentru a creste valoarea actiunilor companiei.

Sony Entertainment va fi vanduta. Acest lucru este clar.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#brand disparut, #microsoft, #myspace, #nokia, #nokia cumparat, #retea sociala, #saab, #sony ericsson, #telefon mobil , #stiri Nokia