Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Mediul de afaceri din Romania este in continuare atractiv pentru Germania

Mediul de afaceri din Romania este in continuare atractiv pentru Germania
Trimisul special al Rompres, Florence Bedreaga, transmite: Din iunie anul trecut, Germania a devenit principalul partener comercial al Romaniei, devansand Italia, iar nivelul schimburilor intre cele doua tari continua sa inregistreze o traiectorie ascendenta.


Pentru viitor, exista perspective pozitive, deoarece se inregistreaza un interes sporit al investitorilor germani si datorita aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, ceea ce ofera un plus de garantie, a declarat luni pentru ROMPRES ambasadorul roman la Berlin, dl Bogdan Mazuru.



Romania continua sa reprezinte o piata interesanta pentru investitori din Germania, nu numai in plan cantitativ, dar, mai ales, in plan calitativ, in diverse domenii, intre care infrastructura, energetica, agricultura si turism. In continuare, Germania examineaza oportunitati serioase de cooperare, avand in vedere faptul ca nivelul realatiilor bilaterale nu a atins potentialul real, a continuat diplomatul roman.

In ceea ce priveste asa-numitul caz Nokia, acesta nu a afectat relatiile romano-germane, nemultumirea germana nefiind indreptata impotriva Romaniei.



Potrivit ambasadorului Mazuru, Germania a inteles ca Romania ofera aceleasi conditii tuturor investitorilor straini si Nokia a dorit sa profite de conditiile bune oferite de un mediu prietenos pentru afaceri, numeroase companii germane bucurandu-se de aceleasi conditii.



'Germania a profitat cel mai mult de aderarea Romaniei la Uniunea Europeana', a continuat ambasadorul roman la Berlin, adaugand ca exista unele nemultumiri ale investitorilor privind Romania si acestea sunt legate in principal de infrastructura necorespunzatoare, nivelul inca ridicat al birocratiei, relativa lipsa de personal calificat. Ultima dintre problemele enumerate este, de fapt, rezultatul unei evolutii pozitive, respectiv dorinta investitorilor de produse cu valoare adaugata ridicata.



Se poate spune ca mana de lucru in Romania nu mai este considerata una ieftina, care sa contribuie doar cantitativ la obtinerea profitului, iar investitorul german nu mai este interesat sa angajeze personal numeros, cu salarii mici, preferand o munca de calitate, a subliniat Bogdan Mazuru.



Mergand pe aceasta linie, au scazut investitiile germane in domeniul textil din Romania, iar interesul oamenilor de afaceri s-a indreptat spre domenii mai ,,sofisticate', care isi vor dovedi efectele pe termen mediu si lung, a indicat in continuare diplomatul roman.



Pe de alta parte, a opinat acelasi, trebuie intensificat exportul romanesc, pentru a se ajunge la o micsorare a deficitului balantei comerciale.



In ceea ce priveste atractia turistica a Romaniei, sunt semnale pozitive, germanul fiind un ,,bun turist'. In prezent, se inregistreaza un interes crescut pentru acele zone turistice numite ,,de nisa' (agroturismul, turismul cultural, Delta Dunarii, Maramures, manastirile din nordul Moldovei).



Din acest punct de vedere, a subliniat ambasadorul Mazuru, proiectul Sibiu - Capitala Culturala Europeana in 2007 a avut un impact deosebit asupra germanilor, care au descoperit cu aceasta ocazie cetati medievale, dar si faptul ca in tara noastra exista o minoritate germana cu o cultura si istorie interesante.



In fine, cooperarea intre autoritatile germane pe linia Ministerelor de Interne si a Ministerelor Muncii intre Berlin si Bucuresti este foarte buna, astfel incat prezenta romanilor pe teritoriul german nu a avut un impact negativ, nu s-au inregistrat probleme sociale, iar societatea germana nu este preocupata de acest lucru.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1075 ori