Nokia: trei telefoane noi si focus pe muzica

Joi, 12 Martie 2009, ora 10:48
3855 citiri
Nokia: trei telefoane noi si focus pe muzica

Cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, Nokia, a prezentat trei modele noi de telefoane mobile cu focus pe divertismentul digital, Nokia 5730 XpressMusic, 5330 si 5030, precum si o serie intreaga de servicii suplimentare, precum Nokia Music Store sau Comes With Music.

Gigantul finlandez incepe sa aduca pe piata telefoane entry-level si mid-level, mai accesibile pentru publicul larg, dar care sa aduca din functiile telefoanelor premium. Pina acum, Nokia a vandut in lume 425 de milioane de telefoane mobile cu player de muzica si in total 700 de milioane de telefoane cu radio FM. Acest lucru demonstreaza interesul cumparatorilor pentru divertismentul digital pe telefon.

Acum, noile telefoane vin cu acces automat la Nokia Comes With Music, serviciu digital care ofera acces la magazinul de muzica Music Store, cu acces la milioane de melodii din colectiile principalelor case de discuri. Telefoanele Comes With Music ofera posibilitatea  de a testa melodii din magazin si de a le pastra in telefon si dupa perioada de 1 an cand se incheie testarea gratuita.

Telefonul Nokia 5730 XpressMusic este similar terminalelor din seria N, are o tastatura Qwerty slide (care se ascunde sub ecran), acces la Internet prin 3G si WiFi, browser full HTML. Suporta jocurile N-Gage, are acces direct la playerul de muzica si Music Store. Pretul este de circa 280 de euro fara taxe.

Modelul Nokia 5330 este mai spre mid-range, un terminal insa bun pentru adolescenti si oamenii activi dar care nu folosesc intensiv internetul mobil. Are player, mufa de casti de 3,5 milimetri, bateria este optimizata pentru a tine 26 de ore pe ascultat muzica. Are ecranul relativ normal si poate accesa Ovi, Facebook sau MySpace. Pretul sau la lansarea comerciala va fi de 160 de euro inainte de taxe sau eventualele subsidii.

Al treilea telefon este unul mass-market,  Nokia 5030. Modelul are radio FM integrat cu tot cu antena, tasta speciala pentru a accesa posturile de radio. Este destinat pietelor emergente, in special Africa, unde radioul ramane o sursa de informare continua a oamenilor. Poate functiona 24 de ore pe radio, sau 10 ore pe convorbiri. Este un telefon care cost" doar 40 de euro, inainte de taxe sau subsidii.

Conform celor mai recente rapoarte de analiza, Nokia pastreaza locul unu mondial, atat pe telefoane mobile, cat si pe terminale inteligente (SmartPhones). Problema ar fi ca pe ambele a pierdut teren, cota de piata, in fata rivalilor sai care sunt tot mai agresivi. Iar acestia, coreenii in special, au castigat mai ales pe terminale inteligente cu ecran tactil, sau pe device-urile legte de muzica.

Sony Ericsson are de asemenea mai mare succes pe muzica si telefoanele Cyber-shot. Astfel Nokia contra-ataca acum pe segmentul muzica, iar apoi probabil va lansa produse si pe celelalte segmente "la moda".

Pe terminale inteligente cota Nokia s-a diminuat cu 16 procente in ultimele trei luni din 2008, in timp ce Samsung a crescut cu 138%, iar Apple a crescut cu 111 procente.

#nokia, # telefon, # muzica , #stiri Nokia