Sony Ericsson: rezultate mai bune pe finalul lui 2009

Vineri, 22 Ianuarie 2010, ora 22:57
1865 citiri
Sony Ericsson: rezultate mai bune pe finalul lui 2009

Al patrulea mare producator de telefoane mobile la nivel mondial, Sony Ericsson, a raportat rezultate financiare imbunatatite pentru trimestrul patru din 2009, dar managerii raman retinuti in privinta perspectivelor de a obtine cresterea in 2010, datorita situatiei economice dificile.

Compania joint venture intre gigantul japonez Sony si suedezii de la Ericsson este in ultimii ani intr-un proces de restructurare si a mers in pierdere mult timp. Noile modele de telefoane mobile, avansate tehnologic si nu foarte scumpe, au permis companiei sa isi reduca pierderile de Sarbatori.

Totusi, oferta Sony Ericsson ramane limitata pe segmentul smartphone, spun analistii. Concurenta este tot mai mare cu Apple, Research in Motion (Blackberry), dar si jucatorii traditionali, Nokia, Samsung sau LG.

Pierderile nete Sony Ericsson s-au redus pe trimestrul patru la 167 milioane de euro, sub cifrele estimate de analisti, ceea ce a dat un semnal bun in piata. Piederea este sub nivelul de 187 milioane de euro in trimestrul patru al 2008.

Reducerile de costuri si terminalele avansate au ajutat Sony Ericsson sa recastige teren. Sony Ericsson merge in pierdere din trimestrul al doilea al 2008.

Marja de profit operational a crescut pe T4 la 23% de la 15 procente in trimestrul patru al 2008. Sony Ericsson a vandut 14,6 milioane de telefoane mobile, la un pret mediu de 120 de euro, in scadere fata de 24,2 milioane de telefoane vandute in T4 2008, la un pret mediu de 121 de euro.

Incasarile nete au fost de 1,75 miliarde de euro, fata de 2,91 miliarde de euro in ultimele trei luni din 2008. La pierderea neta a contribuit si un cost de restucturare de 150 de milioane de euro.

Analistii spun ca singura sansa Sony Ericsson o reprezinta lansarea de telefoane mai bune, dar continuand programul de reducere a costurilor. Compania se asteapta in 2010 la o crestere usoara a veniturilor si vanzarilor de terminale. Totusi, anul acesta piata va fi destul de dificila, a apreciat directorul executiv Sony Ericsson, Bert Nordberg.

Compania va continua programele de restructurare si tocmai a anuntat terminale noi, pe gustul pasionatilor de gadgeturi. Specialistii estimeaza o crestere de 10% pentru vanzarile de telefoane in 2010, dar pretul mediu se va reduce in continuare.

Procentul a fost confirmat si de Nokia, dar si de firmele de analiza specializate care dau ca sigura o rata de crestere de 9,3%. Probabil ca vanzarile vor fi mai mari, iar estimarile se vor reface din mers.

Telefoanele Sony Ericsson care au avut un succes deosebit sunt Satio si Aino, chiar daca au fost raportate si probleme cu noile terminale.

“Vestea buna este ca telefoanele noi au fost bine primite pe piata si ca Sony Ericsson vinde mai multe telefoane high end decat pina acum”, a estimat un analist. De asemenea restructurarea si-a produs efectele perste asteptari, iar adevaratele beneficii se vor vedea in a doua jumatate a lui 2010, a estimat el.

#ericsson, #mobile, #rezultate, #sony, #telefoane , #stiri Nokia