Asiguratorii ataca service-urile: reparatiile, mai ieftine in Ungaria

Vineri, 14 August 2009, ora 09:19
1518 citiri
Asiguratorii ataca service-urile: reparatiile, mai ieftine in Ungaria

Service-urile se apara si spun ca preturile lor sunt cele puse la punct cu asiguratorii.

Locuiti aproape de granita cu Ungaria si ati avut un accident cu masina la care aveti polita Casco? Decat sa apelati la un service din tara, mai bine alegeti unul de la unguri, unde va costa mai putin.

Acesta este sfatul unor asiguratori din Romania. Ei sustin ca si timpul de reparatie este la jumatate decat in service-urile autohtone. Care este de fapt miza luptei dintre cele doua tabere, cea a asiguratorilor si cea a service-urilor? Simplu: un miliard de euro, adica valoarea din 2008 a despagubirilor platite de firmele de asigurari pentru politele auto Casco si RCA, suma care a intrat in conturile service-urilor ale importatorilor de piese.

Costuri mai mici in Ungaria

"Compania Omniasig a experimentat reparatii in service-uri din strainatate. Mai precis, in Ungaria. Costurile sunt mult mai mici. In plus, ai garantia pieselor de origine totala la orice marca, fie ca este BMW, Mercedes, Audi si altele.

Nu ne dorim sa facem o regula din a duce la reparatii masinile in Ungaria. A fost doar un experiment, pentru niste clienti carora le-am dus si adus, pe cheltuiala noastra, autovehiculele in Ungaria la reparatii", a declarat pentru Gandul Liviu Stoicescu, membru in directoratul Omniasig.

In Bucuresti, compania Omniasig are contracte cu 52 de service-uri partenere cu care spune ca incearca sa renegocieze contractele pentru a obtine preturi mai avantajoase la piesele de schimb si manopera.

Pret mai mic fara Casco

Pe de alta parte, companiile de asigurari spun ca service-urile autohtone umfla facturile atunci cand este vorba de executarea de reparatii pe baza politelor Casco, adica pe cheltuiala asiguratorilor.

"Reparatia in service, pentru un autovehicul fara Casco, costa mai putin cam cu 30%. Nu este vorba ca service-urile umfla facturile, dar este ca si la hotel.

Tarifele afisate la receptie sunt totdeauna cam cu 30% mai mari.Dar se poate negocia. Am fost cu familia la un hotel in Ungaria, initial ne-au cerut pretul afisat la receptie, dar apoi, dupa ce le-am spus cati suntem si cat stam, le-am propus un pret, au strambat initial din nas, dar apoi au fost de acord. Este la mica intelegere. Asa si cu service-urile", a explicat Stoicescu. 

Vești proaste pentru iubitorii de cafea. Prețurile vor continua să crească: ”Dacă seceta persistă, nu vom avea boabe de vândut”
Vești proaste pentru iubitorii de cafea. Prețurile vor continua să crească: ”Dacă seceta persistă, nu vom avea boabe de vândut”
Preţurile la cafea îşi vor continua ascensiunea meteorică, în condiţiile în care vremea nefavorabilă, şi mai ales decizia cultivatorilor din Vietnam de a mai aştepta înainte de a-şi...
Microsoft a lansat o nouă actualizare pentru Windows 11. Cu ce îmbunătățiri vine
Microsoft a lansat o nouă actualizare pentru Windows 11. Cu ce îmbunătățiri vine
Microsoft a lansat o actualizare pentru Windows 11, identificată prin codul KB5036980, care introduce noi funcții, dar și un element mai puțin plăcut: reclame în meniul Start. Această...
#asiguratori, # service, # despagubiri, # firme, # polite, # Casco , #stiri Omniasig