Orange: Cea mai mare sursa de ingrijorare sunt companiile care intra in insolventa

Luni, 21 Septembrie 2009, ora 10:47
1393 citiri
Orange: Cea mai mare sursa de ingrijorare sunt companiile care intra in insolventa

Orange, numarul unu pe piata de telefonie mobila si una dintre cele mai mari companii din Romania dupa numarul de clienti - aproximativ 10 milioane, a schimbat complet oferta de abonamente pe segmentul rezidential - pentru a reflecta astfel "maturizarea" cererii si "blocajul" care intervenise in competitia cu ceilalti cinci rivali, respectiv concentrarea pe numarul de minute de apeluri gratuite oferite pe luna de fiecare jucator in parte.

Prin schimbarea ofertei comerciale, Orange a trecut de la o structura unitara de abonamente care includea din ce in ce mai multe minute de apeluri in retea odata cu cresterea tarifului lunar, la care se puteau adauga diverse extraoptiuni pentru alte servicii - precum internetul mobil, la 15 planuri tarifare impartite in trei categorii distincte, structurate dupa tipul de servicii telecom utilizate.

Trei simboluri Fiecare categorie de abonamente are asociat un simbol, respectiv imaginea a trei animale (delfin, pantera si fluture) - un concept de marketing folosit de Orange in Marea Britanie in urma cu trei ani.

Julien Ducarroz, directorul comercial al companiei, spune ca lucrul la schimbarile din oferta comerciala - criteriul-cheie dupa care clientii aleg un operator de telefonie mobila sau altul - au demarat in urma cu sase luni si sunt bazate pe o cercetare "aprofundata" a cerintelor "actuale" ale romanilor de la furnizorii de servicii.

Structura anterioara a ofertei comerciale a Orange fusese lansata in 2002, cand France Telecom a schimbat brandul subsidiarei din Romania din Dialog in Orange. "De atunci piata s-a schimbat: a ajuns la saturatie iar asteptarile clientilor sunt altele", spune Ducarroz, respingand ipoteza ca schimbarea ofertei comerciale este un raspuns al unei evolutii negative inregistrate de Orange pe piata.

"Noua oferta nu e un raspuns, nu este un proiect lansat pentru ca era nevoie sa facem ceva urgent (...). E vorba doar de ce se cauta pe aceasta piata in general. Nu este o oferta gandita special pentru a atrage clienti din alta retea, ai altui operator. E vorba de ce ar vrea clientul nostru, dar si al competitiei", sustine managerul Orange.

"Nu mai puteam continua asa, piata ajunsese intr-un punct mort, in care singura intrebare devenise cate minute vom oferi data viitoare clientilor, fara a fi niciun concept in spate." 

#Orange, # companii, # insolventa , #stiri Orange