Directorul operatiunilor europene ale companiei, Olaf Swantee, a declarat ca France Telecom nu va fuziona operatiunile de telefonie mobila cu cele ale Deutsche Telekom si in alte tari, asa cum s-a intamplat in Marea Britanie, anunta Mediafax.
Grupul cunoscut in primul rand pentru brandul de telecomunicatii mobile Orange vrea insa sa incehie noi acorduri de "network-sharing", prin care imparte costurile de retea cu o alta companie de pe o anumita piata, similare cu cele semnate cu T-Mobile, brandul mobil al Deutsche Telekom, in Polonia, Austria si Romania, si cu Vodafone in Spania.
"Network sharing, da. Modelul Everything Everywhere (fuziunea din Marea Britanie - n.r.) este putin probabil.
Pe toate pietele, suntem dispusi sa luam in calcul acorduri selective de network-sharing", a afirmat Swantee.
In presa internationala si in industria telecom au circulat frecvent zvonuri si speculatii privind o fuziune intre operatiunile mobile ale France Telecom si Deutsche Telekom, din cauza costurilor tot mai mari ale investitiilor in retele, necesare pentru a satisface nevoile tot mai exigente ale consumatorilor si pentru a acomoda telefoanele si gadget-urile de ultima generatie.
France Telecom a planificat investitii de 18,5 miliarde euro pana in 2013 pentru a acomoda traficul mobil tot mai mare de date, care se dubleaza de la an la an datorita smartphone-urilor folosite pentru continut video online si alte servicii broadband.
Pentru a reduce costurile si a mentine o politica generoasa de dividende, France Telecom a incheiat un acord in domeniul achizitiilor si aprivizionarii cu Deutsche Telekom, prin care vrea sa economiseasca 3 miliarde euro pana in 2015.
Swantee, seful tuturor operatiunilor europene ale Orange din afara Frantei, a declarat ca reducerile de costuri astfel obtinute ar putea fi extinse in zone nefundamentale, ramase in afara acordului initial, daca prima faza a cooperarii dintre cele doua companii va merge bine.
In prezent, cele doua companii se aprovizioneaza la comun cu componente de retea, echipamente destinate consumatorilor, platforme IT interne si servicii interne.