Specialisti HR, antrenati pentru autoevaluarea financiara

Luni, 23 Iulie 2007, ora 13:45
1425 citiri

4 HR, cea mai noua divizie United Business Development Romania, in parteneriat cu ROI Institute a desfasurat in premiera pentru specialistii HR din Romania, primul program de instruire si implementare a ROI Methodology, instrumentul principal pentru optimizarea programelor de training, dezvoltare a fortei de munca si a resurselor umane, initiate de catre specialistii HR. Prin implementarea proceselor de evaluare a actiunilor intreprinse, reprezentantii departamentelor de HR vor deveni parteneri strategici pentru companiile in care activeaza.

In cadrul programului de instruire, participantii celor 7 companii - BCR, Orange, ING Asigurari de Viata, Alstom Transport, Ringier Romania, Petrom si Media Pro, au fost familiarizati cu intreg procesul de implemetare a metodologiei de certificare ROI (Return on Investment).

Consultantul l 4HR a prezentat specialistilor in resurse umane modalitatea in care se realizeaza corect o analiza a nevoilor, cum se leaga nevoile de training cu cele de business, cum se planifica evaluarea unui proiect, cum se colecteaza datele despre impactul proiectului si cum se desfasoara analiza lor.

Tot acest program de instruire a condus nemijlocit la implicarea imediata a participantilor in procesul de implementare a metodologiei de evaluare ROI in cadrul propriilor companii, specialistii in HR avand posibilitatea sa initieze primele proiecte de evaluare sau chiar de forecast pentru anumite proiecte viitoare.

"Implementarea metodologiei de certificare ROI in Romania constituie o sarcina foarte importanta pentru compania noastra. Scopul acestui program este sa oferim posibilitatea reprezentantilor din cadrul departamentelor de resurse umane de a determina exact care este valoarea financiara rezultata in urma desfasurarii unor proiecte importante, traininguri sau alte initiative organizationale legate de resurse umane. Posibilitatea oferita specialistului HR de a comunica aceste date de business, il va putea transforma in scurt timp intr-un partener strategic in cadrul organizatiei din care face parte", a declarat Urania Cremene, Business Unit Manager 4HR

Potrivit reprezentantilor 4 HR, reactia participantilor la acest program a fost extrem de pozitiva. intrebata care a fost scopul inscrierii la acest workshop, Cerasela Muller, Human Resources Manager - Ringier Romania a declarat ca prin participarea la acest program vrea sa demonstreze managerilor companiei faptul ca si programele derulate de specialistii HR pot fi masurabile. "De asemenea, initierea intr-un asemenea program va permite celor din HR sa devina adevarati parteneri strategici ai companilor din care fac parte", a precizat Cerasela Muller.

La randul sau, Monica Crisan, Training & Career Development Manager - Media Pro a declarat ca este foarte multumita de participarea in cadrul unui asemenea program si ca are toata increderea ca pe viitor va putea arata si explica rezultatele financiare ale departamentului pe care il conduce.

"Acest program m-a ajutat sa realizez un sistem de raportare a activitatii de Resurse Umane concentrat pe impactul in business si nu pe numarul de training-uri implementate sau numarul de oameni pregatiti, asa cum faceam de obicei. Din acest motiv, recomand participarea la procesul de certificare ROI tuturor celor care vor sa arate ca prin activitatea lor aduc valoare adaugata companiei. Consider ca toti managerii departamentelor din Resurse Umane ar trebui sa depaseasca complexul legat de cifrele de afaceri. Datorita acestui program de evaluare oferit de 4HR avem sansa sa aratam managerilor companiei rezultatele financiare si sa evitam astfel situatia prezenta in care ne asumam necuvenit anumite date contradictorii", a mai spus Monica Crisan.

Cele trei zile de workshop au fost organizate la un nivel profesionist, avand ca finalitate pentru specialistii in HR initierea primelor proiecte de evaluare. De asemenea, experienta individuala a fiecarui participant a favorizat realizarea unui schimb de experienta consistent ajutand participantii sa-si alinieze in mod eficient initiativele la obiectivele companiilor din care fac parte.

Procesul de certificare in ROI Methodology are o durata de 8 zile. Primul workshop - "Essentials of ROI Methodology" - a fost organizat in perioada 25 - 27 iunie 2007, iar pe parcursul verii vor beneficia de asistenta pentru implementarea primelor proiecte ROI in companiile lor, urmand ca cel de al doilea workshop - Mastering ROI Methodology - sa aiba loc in perioada 15 - 17 octombrie 2007. Pana la sfarsitul anului participantii vor primi atestatul ROI Practitioner. In 19-21 septembrie 2007 va incepe o noua serie de certificare in ROI Methodology.

Bloombiz