Milioane de euro pentru imaginea pensiilor private

Marti, 12 Iunie 2007, ora 14:12
1143 citiri

Companiile de asigurari planuiesc sa investeasca milioane de euro pentru campaniile de promovare a fondurilor de pensii private facultative

Aprobate la mijlocul lunii mai de catre Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP), fondurile de la Aviva Asigurari de Viata, Allianz Tiriac si ING se lupta pentru a atrage romanii care vor sa-si asigure o pensie decenta.

Notorietatea pe piata aigurarilor, experienta internationala, campanii de publicitate si riscul mediu - acestea sunt atuurile pe care mizeaza companiile de asigurari care detin fonduri de pensii private facultative.

Mioara Maruster, actuar la Fondul de pensii al Allianz Tiriac, estimeaza, pana la sfarsitul anului 2007, 40.000 de clienti pentru pensiile facultative de la compania sa. Cum se obtine un asemenea numar de clienti intr-un timp de sapte luni? Atat prin promovarea produselor, cat si a companiei, spune Maruster.

<b>Brand de vanzare</b>

"Vanzarea de pensii inseamna, de fapt, vanzarea de brand", explica ea, adaugand ca se asteapta ca numarul de clienti sa creasca pana la 90.000 in anul urmator. Cu cat compania este mai cunoscuta, iar reputatia ei internationala este mai vasta, cu atat oamenii vor avea tendinta sa-si plaseze banii intr-un loc care le trezeste increderea, spune Mioara Maruster.

De aceeasi parere este si directorul de marketing al Aviva, Andi McLennan. Mai ales ca romanii nu cunosc inca multe detalii despre sistemul pensiilor facultative.

Cu acest scop in minte, cele trei companii si-au propus sa investeasca bani seriosi in promovare. Numai campania de publicitate a fondului de pensii facultative de la Allianz va "inghiti" peste 3 milioane de euro. Produsul va fi promovat in presa, pe Internet si prin publicitate indoor si outdoor.

Campania Allianz se va concentra, in principal, pe informarea romanilor in privinta pensiilor private si abia apoi va promova produsele, dupa cum spune Maruster.

Cei mai prezenti ca imagine la acest moment sunt cei de la Aviva, care au investit masiv atat in promovarea outdoor, cat si in campanii de televiziune. Directorul de imagine al companiei a refuzat sa precizeze valoarea campaniei, care a inceput inca din luna mai, si a spus doar ca a investit "atat cat va fi nevoie". McLennan estimeaza ca Aviva va atrage 20.000 de clienti in acest an.

<b>Pensii pentru multinationale</b>

Campania de informare demarata de ING va costa compania aproximativ un milion de euro, spune directorul de pensii, Radu Vasilescu. ING are deja aprobat un fond de pensii facultative, in timp ce un alt fond este in curs de aprobare.

Potrivit lui Vasilescu, ING intentioneaza sa se adreseze mai ales companiilor multinationale, care ar putea fi interesate sa-si fidelizeze angajatii oferindu-le pensii facultative. Potrivit Codului Fiscal, acestea sunt deductibile in limita a 200 de euro anual din impozitul pe profit. Aceeasi deducere fiscala se ofera si angajatilor, din impozitul pe venit.

<b>O armata de agenti</b>

Pe langa campaniile de publicitate, agentii de marketing angajati de fiecare companie in parte vor avea o contributie majora la promovarea pensiilor facultative.

Deocamdata, Aviva se bazeaza pe cei 1.000 de agenti deja autorizati de CSSPP, insa, potrivit estimarilor facute de presedintele Aviva Asigurari de Viata, Shah Rouf, numarul acestora va ajunge, in anii urmatori, la 20.000.

Allianz a pornit lupta pentru atragerea de clienti cu peste 2.200 de agenti de marketing, iar pana la sfarsitul lunii iunie vor fi 3.500 de agenti.

<b>Bloombiz</b>
(Sursa: <a href=http://www.baniinostri.ro target=_blank>Integral in Banii Nostri</a>)