OMV vrea sa devina unul dintre primii trei mari producatori de lubrifianti din Europa Centrala

Joi, 18 Ianuarie 2007, ora 15:58
856 citiri

OMV intentioneaza sa isi consolideze pozitia pe piata lubrifiantilor si sa devina unul dintre primii trei mari furnizori din Europa Centrala, informeaza un comunicat al companiei.

Prin unitatile de productie ale Petrol Ofisi precum si prin extinderea capacitatilor de productie proprii, OMV intentioneaza sa isi tripleze volumul vanzarilor de lubrifianti, pana la 100.000 tone pe an pana in 2011.
Petrol Ofisi, un joint-venture al OMV si Turkish Dogan Holding detine, in prezent, o capacitate de productie de aproximativ 170.000 de tone (anual).

Un element important al strategiei in domeniul lubrifiantilor este introducerea noului brand OMV BIXXOL - o noua generatie de uleiuri de motor premium pentru autoturisme si motociclete. Uleiurile premium OMV BIXXOL vor fi produse exclusiv in Viena.
In urmatorii doi ani, aproximativ cinci milioane de euro vor fi investiti in unitatea de productie, iar capacitatea totala de productie de lubrifianti va creste de la 36.000 de tone cat este in prezent, la 45.000 de tone pe an. OMV va furniza OMV BIXXOL din Viena in pietele sale cheie din Europa Centrala si in alte tari din Orientul Apropiat si Indepartat.

Al doilea pilon din strategia de dezvoltare a sectorului de lubrifianti este Petrol Ofisi. Cele doua unitati de productie din Derince si Aliaga vor produce lubrifianti minerali pentru piata est-europeana. Volumul de productie estimat pentru aceste doua unitati este de aproximativ 55.000 de tone.

' Componentele principale ale strategiei noastre din sectorul de lubrifianti sunt in primul rand, primul nostru proiect de sinergie cu Petrol Ofisi si in al doilea rand, noul nostru brand umbrela OMV BIXXOL pentru autoturisme si motociclete. Cu OMV BIXXOL, putem acum sa ne consolidam pozitia in sectorul premium, in privinta lubrifiantilor', a precizat Gerhard Roiss, director general executiv adjunct al OMV.

Compania considera ca exista potential de dezvoltare in sectorul de lubrifianti in Europa Centrala si de Sud. Pana in 2011, OMV are ca obiectiv o crestere a volumului de vanzari, datorita majorarii numarului de autoturisme din aceasta regiune si a unor activitati de marketing intensive.

Prin achizitia pachetului majoritar al actiunilor Petrom din Romania, OMV a devenit cel mai mare grup de petrol si gaze din Europa Centrala, cu rezerve de titei si gaze de aproximativ 1,4 miliarde bep (barili echivalent petrol), o productie zilnica de circa 320.000 bep si o capacitate anuala de rafinare de 26,4 milioane tone. OMV dispune in prezent de peste 2.509 de statii de distributie carburanti in 13 tari. Cota de piata a grupului in segmentul de Rafinare si Marketing (comercializare) in regiunea Dunarii este in prezent de 20 la suta.

Bloombiz
(Sursa: Rompres)