Ducati - o povara grea pe umerii Volkswagen?

Vineri, 20 Aprilie 2012, ora 08:27
1690 citiri
Ducati - o povara grea pe umerii Volkswagen?

Ferdinand Piech, omul care a adunat zece marci sub umbrela Volkswagen in decursul celor 20 de ani de cand conduce destinele grupului german, este pe cale sa mai faca inca un pas important: intrarea pe un taram necunoscut pana acum - industria moto.

Odata cu achizitionarea Ducati, analistii se intreaba daca Volkswagen are capacitatea de a tine sub tutela sa nu mai putin de 11 marci din piete diferite.

Consiliul de administratie al grupului auto german a aprobat achizitia Ducati pentru 860 milioane de euro.

Astfel, in momentul de fata, Volkswagen are in portofoliu nu mai putin de 11 branduri din industria de profil. Grupul german are o gama de produse ce incepe cu doua roti si 195 de cai putere si se termina cu camioane de 50 de tone.

Adaugarea Ducati in portofoliul companieie germane reprezinta un fel de jucarie pentru Ferdinand Piech, care lucreaza deja si la integrarea Porsche AG.

O noua jucarie pentru Piech

"Afacerea Ducati arata ca Piech este un inginer, iar inginerilor le place uneori sa fie copii", a declarat Ferdinand Dudenhoeffer, directorul Centrului de Cercatare a Industriei Auto de la Universitatea din Duisburg, unul dintre cei mai influenti analisti ai pietei de profil din Germania. Concluzia lui Dudenhoeffer este simpla: "Ducati reprezinta o noua jucarie pentru Ferdinand Piech".

Conducerea Volkswagen joaca pe mai multe planuri, pe langa achizitia Ducati fiind implicata in integrarea operatiunlor auto de la Porsche, alianta dintre Scania si MAN si disputa cu Suzkui pentru cele 19,9% procente pe care le detine la constructorul japonez. De asemenea, Volkswagen si-a propus sa-si depaseaca rivalii de la General Motors si Toyota, in incercarea de a deveni cel mai mare constructor auto din lume.

De la camioane la motociclete

Diversificarea si acumularea de marci sub tutela grupului Volkswagen reprezinta un model si pentru concurentii sai. Constructorul auto italian Fiat a trecut marca Iveco in proprietatea Fiat Industrial pentru a urgenta integrarea cu constructorul auto american Chrysler.

Americanii de la Ford au vandut Volvo, Jaguar si Land Rover in incercarea de a scapa de pierderi si de a face rost de bani gheata, in timp ce General Motors a sistat productia la marcile Hummer, Pontiac si Saturn si a vandut Saab, ca parte a planului de reorganizare.

Volkswagen si-a marit participatia in cadrul constructorului de camioane MAN, de la 65% la 73%. Miscarea este parte a unui efort mai amplu de constituire a unei aliante cu Scania, unde VW detine 71% din actiuni.

MAN si Scania se vor alatura, astfel, pleiadei de achizitii precum Lamborghini, Bugatti and Bentley, inceputa in 1993, anul cand Ferdinand Piech a devenit presedinte al grupului Volkswagen.

Porsche, Ducati

Grupul auto german incearca alternativa integrarii marcii Porsche, dupa ce fuziunea cu holdingul Porsche SE a esuat, din cauza unor incurcaturi pe teme legale. Volkswagen detine deja 49,9% din actiunile Porsche, dupa ce Piech a reusit sa-l contracareze pe varul sau, Wolgang Porsche, in preluarea pachetului majoritar la Volkswagen.

Ducati, care va deveni parte a marcii Audi, a comercializat anul trecut 42.000 de motociclete, precum modelul Superbike 1199 Panigale S Tricolore, care ajunge sa coste aproape 25.000 de euro. Constructorul italian a avut castiguri de 93 de milioane de euro anul trecut, inainte de plata taxelor, cu aproape 40% mai mult fata de 2010. Veniturile totale au crescut cu 20% anul trecut, ajungand la 480 de milioane de euro. Volkswagen a generat anul trecut venituri de 159 de miliarde de euro, deci are toate capacitatile sa cumpere Ducati, avand in vedere ca, la sfaristul anului trecut avea lichiditati de 17 miliarde de euro.

Controverse privind consiliul de administratie

Ferdinand Piech concureaza pentru al treilea mandat la conducerea grupului german in cadrul adunarii generale anuale a actionarilor, care a avut loc ieri in Hamburg. Sotia sa, Ursula Piech, o fosta profesoara de gradinita, figureaza si ea pe lista candidatilor pentru un post in consiliul de administratie, extinzand astfel influenta familiilor Piech-Porsche asupra Volkswagen.

Odata cu includerea Ursulei Piech, consiliul de administratie al grupului german are cinci membri din familia Piech-Porsche in componenta, din totalul de 20. Qatar Holding LLC si statul german Saxonia Inferioara au cate doua persoane, in timp ce restul de zece locuri din consiliul de administratie sunt ocupate de reprezentanti ai sindicatelor.

Hermes Equity Ownership Services, o companie de consultanta financiara si investitii cu sediul la Londra, critica lipsa membrilor independenti din consiliul de administratie al Volkswagen. "Nu suntem de acord cu propunerea lui Ferdinand Piech pentru un al treilea mandat si nici cu nominalizarea sotiei sale in consiliul de administratie Volskwagen", a declarat, intr-o scrisoare adresata conducerii grupului german, Hans-Christoph Hirt, directorul general al Hermes Equity.

Mostenirea lui Piech

Cu tot valul de critici, nimeni nu contesta abilitatile manageriale ale lui Ferdinand Piech si contributia sa la dezvoltarea grupului auto german. In 1993, atunci cand a preluat fraiele, Volkswagen inregistra pierderi de 992 de milioane de euro. Anul trecut, grupul a avut un profit record de 15,4 miliarde de euro.

In tot acest timp, vanzarile grupului auto aproape ca s-au triplat, ajungand la 8,36 de milioane de unitati vandute pe an, de la 2,96 milioane, cat comercializa in 1993. Anul trecut, Volkswagen a depasit Toyota in topul celor mai mari constructori auto din lume, devenind al doilea mare producator, dupa General Motors.

Transformarea Volkswagen

Ferdinand Piech este nepotul lui Ferdinand Porsche, omul care a stat la baza proiectului Volkswagen Beetle (Broscuta), initiat de regimul nazist, si intemeietorul constructorului auto Porsche.

Cariera lui Piech la Volkswagen a inceput in anul 1972, cand s-a mutat la Audi, dupa ce familia Porsche a renuntat sa mai aiba un rol activ in derularea operatiunilor constructorului auto Porsche. Odata sosit la Audi, Piech a pus la punct dezvoltarea celebrului sistem de tractiune integrala Quattro, cel care a ajutat marca Audi sa fie perceputa drept una inovatoare.

Grupul Porsche in Romania

Porsche Romania si-a inceput activitatea in noiembrie 1997 cu opt angajati, fiind astazi considerata una dintre cele mai de succes operatiuni ale holdingului austriac.

La inceputurile sale, compania a functionat intr-un sediu inchiriat, insa la mijlocul anului 1998 a demarat un plan de investitii, care este si astazi in plina defasurare. Porsche Bucuresti Aviatiei (1998), Porsche Bucuresti Nord (2002), Centrul Multifunctional 1 (2004), Porsche Bucuresti Vest 1 (2005), Porsche Bucuresti Vest 2 (2006), Centrul de scolarizare (2006) si Centrul Multifunctional 2 (2008) sunt proiectele care au marcat in mod deosebit dezvoltarea companiei pana in prezent.

Investitia totala a Holdingului Porsche in Romania se ridica pana in momentul de fata la 43 de milioane de euro, pentru perioada urmatoare fiind prevazute noi proiecte.

In martie 2006 activitatea companiei in Romania a depasit 100.000 de autovehicule vandute, totalul personalului dedicat marcilor din intreaga retea ajungand la peste 3.000 de angajati.

In ianuarie 2008 a fost depasit pragul de 200.000 de autovehicule vandute, numarul angajatilor din intreaga retea de dealeri depasind 3500 de persoane. Dupa cei 10 ani de activitate, Porsche Romania colaboreaza cu 90 de dealeri din intreaga tara, cu o investitie totala de peste 135 de milioane de euro.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Veste bună pentru șoferii de mașini electrice! Google Maps anunță noi funcții
Veste bună pentru șoferii de mașini electrice! Google Maps anunță noi funcții
Google Maps a anunțat introducerea unor noi funcții, dedicate în special utilizatorilor de mașini electrice. Îmbunătățirile vizează facilitarea accesului la informații despre stațiile...
3 exemple de investiții pentru investitorii cu profil redus de risc
3 exemple de investiții pentru investitorii cu profil redus de risc
Dacă ai reușit să economisești o anumită sumă de bani și cauți soluții de a o multiplica, ai ajuns unde trebuie. Totuși, înainte de a lua o decizie, este important să stabilești ce...
#porsche romania, #industria auto, #preluarea ducati, #ferdinand piech , #Management